WebAds stelt cijfers Adformatie.nl fors bij
In juni werd op Marketingfacts het vermoeden geuit dat de getallen die WebAds opvoert, niet altijd kloppen.
Bij het bericht Dutchcowboys groter dan Adformatiegroep? werd de vraag gesteld of DutchCowboys daadwerkelijk groter was dan alle titels van de Adformatiegroep bij elkaar. Met name bij de cijfers van de Adformatie.nl werden toen een aantal kanttekeningen geplaatst.
Inmiddels heeft WebAds het aantal impressies (banner-vertoningen) per maand van de Adformatie-website aangepast van 300.000 naar 870.000. Ook de impressies bij zustertitels Sales Online en Marketing Online zijn bijna verdrievoudigd. De bezoekersaantallen zijn overigens nog hetzelfde als in juni.
Nou ik bergijp er ook niet veel van, het lijkt dat de cijfers van Adformatie en Communicatie online kloppen.
Die van Marketing online en Molblog zijn te laag en Sales online is niet meer van ons (adformatie groep).
En wat ontbreekt is Adforesult. Maar die is pas twee maanden live.
Ik moet zeggen dat die cijfers me weinig interesseren, wat telt is dat de inkomsten dit jaar meer dan goed zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in Marc. De inkomsten tellen, de cijfers zijn leuk om wat inzicht te krijgen (als ze tenminste kloppen). Vandaar dat ik ze voor Marketingfacts wel zal blijven rapporteren. Het is alweer de eerste van de maand dus ik zal ze vandaag of morgen eens online zetten!