Weblog Jaggle neemt belang in collega-weblog Skoften

Weblog Jaggle neemt belang in collega-weblog Skoften

Het populaire weblog Jaggle heeft een belang genomen in collega-weblog Skoften. De actie past volledig in de strategie van Jaggle om een webloguitgeverij te worden. Jaggle kwam eerder in het nieuws toen het als ‘eerste’ weblog in Nederland met Klarissa Patijn een Bekende Nederlander aan het team van vaste medewerkers toevoegde.

De keuze om een belang in Skoften te nemen is volgens Jaggle een logische. “Onze doelgroepen sluiten mooi op elkaar aan,” zegt Sander Duivestein, één van de eigenaren van Jaggle. “De doelgroep van Skoften bevindt zich in de leeftijd van 15 tot 25 jaar, die van ons zit tussen de 25 en 35 jaar.” In de praktijk betekent de actie dat Jaggle verantwoordelijk wordt voor de hosting en de advertenties van Skoften. Jaggle behoort momenteel met zo’n 75.000 unieke bezoekers per dag tot de Top 3 van meest bezochte Nederlandse weblogs. Skoften trekt dagelijks ongeveer 15 tot 20.000 bezoekers. “Opgeteld is dat een enorme groep mensen die door de traditionele media niet wordt bereikt.”

Met het nemen van een belang in een collega-weblog krijgen de toekomstplannen van Jaggle steeds meer vorm. Jaggle wil als uitgeverij een prominente rol binnen de Nederlandse media gaan spelen. De visie van Jaggle richt zich op het exploiteren van meerdere labels/channels binnen de uitgeverij om een zo breed mogelijke doelgroep te bereiken. De volgende stap is de lancering van Glizzy (had Hyped toch gelijk!), een weblog dat zich zal gaan richten op de wereld van roddels en entertainment, waar momenteel achter de schermen hard aan wordt gewerkt. Glizzy gaat per 1 juni 2006 live.

Sander en Jaggle-collega’s, heel veel succes!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 28 reacties op dit artikel

  • Eerste bekende nederlander was Rick van Velthuysen volgens mij, maar goed. Van harte Jaggle en / of Skoften. Ben benieuwd wat de toekomst zal brengen met zo'n belang.

    geplaatst op
  • Inderdaad, volgens mij waren er her en der al wel bekende Nederlanders aan het gastbloggen.

    geplaatst op
  • nou nou het is me wat!

    geplaatst op
  • he dat is wel een goede. lijkt me wel ok

    geplaatst op
  • Ik ben benieuwd wanneer die weblog-bubble gaat klappen, maar nog nieuwsgieriger naar wat er nu precies aan inkomsten is:

    "In de praktijk betekent de actie dat Jaggle verantwoordelijk wordt voor de hosting en de advertenties van Skoften."

    Bij VOF Jaggle lijken ze nogal moeite te hebben om adverteerders aan te trekken en te behouden.. of "wij" zien gewoon niet voor welke posts (playboy?) geld gevangen wordt, want duidelijke advertenties zijn er vaker niet dan wel te vinden.

    En ja, er zijn inderdaad andere bekende Nederlanders Klarissa voorgegaan..

    geplaatst op
  • En waarmee hebben de heren van Jaggle een belang gekocht? Runderen? Knikkers? Plaatjes van blote vrouwen?
    Ene Marco Derksen weet de boel goed op te fokken met zijn stukkie (wat goed is overigens), maar in werkelijkheid gaan Jaggle en Skoften een "samenwerking" aan. Dit betekent dat ze samen reclame gaan zoeken. Wat ze niet zal lukken aangezien Skoften contractueel vast zit aan HBA, zo ongeveer het slechtste mediaburea (als je daar al van mag spreken; de eigenaar van HBA is nog maar net wettelijk volwassen. een soort bijklussende scholier zeg maar) van Nederland. Veel meer adverteerders, behoudens pornoboeren en tietenverspreiders, zie ik ook nog niet voor me op Jaggle en Skoften. Er zijn nauwelijks adverteerders te vinden voor logs waar ze een doelgroep hebben van stiekeme rukkers en tietenkijkers. (Niet geheel toevallig was de "bekende Nederlander" een Playboy-model.) Overigens levert HBA bijna uitlsuitend banners voor "XXX-cams", "datingsites", en "trekken voor een tientje op 09000906". Als Jaggle en Skoften daarom samen zijn gegaan wens ik ze heel veel succes. Oh, dat had Marco Derksen ook al gedaan...

    geplaatst op
  • Sint Maarten heeft gesproken hoor.

    Wanneer in jouw ogen leeftijd iets zegt over professionaliteit schrijf dan aub zelf niet zo'n kinderachtig stukje. Bij voorbaat dank.

    En blijkbaar breng jezelf genoeg tijd door op betreffende logs gezien je kennis over de geserveerde banners/advertenties. En nooit gehoord van 'sex sells'? Ook niet mijn pakje aan maar wanneer dat het beste bij de doelgroep en de content past en het meeste oplevert dan zie ik geen problemen.

    geplaatst op
  • Altijd gezellig als 'Hans Maarten' komt buurten ;-)

    Waarom gebruik je eigenlijk je eigen naam niet onder je postings? Ik neem aan dat je slim genoeg bent om te weten dat we via je IP-adres inmiddels al je nicknames kennen? Zo niet, dan weet je het bij deze.

    geplaatst op
  • Ach Nickname is nickname. Ik ging er van uit dat je via mijn IP kon achterhalen wie is was maar ik ga er ook van uit dat mijn ip-id veilig bij je is. Een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad, en als je mijn nicknames kent weet je ook waar ik mijn kennis vandaan haal.

    geplaatst op
  • Gewoon goed dat deze elkaar aanvullende weblogs onder 1 vlag komen. Ik kan me voorstellen dat ze samen een interessant pakket kunnen aanbieden voor potentiele adverteerders/sponsors.

    geplaatst op
  • Er zijn inderdaad mogelijkheden voor weblogs zoals Jaggle/Skoften en Flabber (VKMag, Retecool en Geenstijl vallen wat mij betreft in een andere categorie). Alleen het feit al dat afgelopen week Badmutsen is gekocht door De Heus en ook een uitgever als Sanoma met een weblog als testosteronline.nl aan het experimenteren is, geeft aan dat er blijkbaar potentieel is.

    Het werven van adverteerders voor adult-georienteerde weblogs blijft overigens lastig en in dat opzicht ben ik het eens met 'Hans Maarten'. Het zullen vooral adult-georienteerde adverteerders zijn tenzij je het naar een ander niveau weet te tillen (Playboy-stijl). Maar hoe krijg je het op dat niveau zonder eigen unieke content? Plaatjes en video's rippen is aardig voor de korte termijn maar op de lange termijn zul je met eigen content moeten komen.

    Anyway, ik zal ze met belangstelling volgen want ook op het gebied van 'mannen-bladen' vindt op dit moment een gevecht plaats tussen de traditionele uitgevers (lees: print) en weblogs (lees: internet).

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en veel succes !!!

    geplaatst op
  • @ Hans Maarten
    Je hebt gewoon geen ruggegraat als je niet onder je eigen naam durft te posten.
    En je brengt zo ook geen leven in de brouwerij. Je komt eerder over als een gefrustreerde GS bezoeker die hoog van de toren blaast , maar ondertussen passief achterover hangt en niets wezelijks verandert.

    geplaatst op
  • Marco, bezoek je Flabber wel eens? Of kom je stiekem alleen maar even gluren op de vrijdagmiddag?

    En we vallen inderdaad niet in dezelfde categorie als VKmag. Was dat niet een of andere porno-site ofzo?

    Oh, en "on-topic", leuk dat de knikkerhandel zelfs tegenwoordig nog zo serieus bedreven wordt. Aardig ook dat je je feiten checkt. :-) Doet me deugt.

    geplaatst op
  • Jacobien...Jacobien...Hmmm, doesnt ring a bell...Oh wacht: Te koop, retegoede website, 70.000 k.k.
    Al binnen?

    geplaatst op
  • Paulo, ik bezoek Flabber zo nu en dan en weet heel goed welke content ze bieden, waar ze die bieden en wanneer. En zoals ik al aangaf, valt Flabber voor mij in de categorie Jaggle, Skoften, Badmutsen en Testosteronline. Maar ik begrijp dat ik het verkeerd zie?

    geplaatst op
  • ik ben van de uiterst simpele mening: traffic = inkomsten. Vaak ontbreekt het bij weblogs aan commerciel talent op het gebied van aquisitie en sales waardoor inkomsten uitblijven.

    geplaatst op
  • @Hans Maarten
    Haha, wat zit het je hoog.
    In elk geval hoef ik niet de ideeën van een ander bedrijf te stelen omdat ik zelf niet creatief genoeg ben. En ik verlaag me niet door onder valse voorwendselen mailtjes te versturen om zo informatie los te peuteren waarmee ik een ander te kakken kan zetten.

    geplaatst op
  • Kolere, heeft er hier zo hard geregend? er ligt zo veel modder...

    geplaatst op
  • @ Marco
    Iedereen weet (en daar zal jij ook wel ervaring mee hebben ;-) dat vrouwelijk schoon een makkelijke manier van bezoekers trekken is. We hebben de beslissing gemaakt dat uit te bannen van Flabber tot één post op vrijdag na. Deze staat achter 2 (!) filters, dus een normale bezoeker (die niet expliciet heeft aangegeven dergelijke content te willen zien) ziet die post niet. Dit is al maanden zo, en mogelijk gaan we die babes in de toekomst helemaal uitbannen. Deze keuze heeft ervoor gezorgd dat er een bezoekersdaling was, maar klaarblijkelijk komt men bij ons toch voor de andere content want die bezoekers zijn inmiddels weer terug.

    En nog altijd worden we aangehaald als een weblog die bezoekers trekt met babes. Dus dat betekent dat men (die daar een mening over heeft) óf niet oplet óf 2 filters heeft uitgezet en er schande van spreekt maar ondertussen op vrijdagmiddag hypocriet hun edele deel tevoorschijn halen.

    't Is toch mooi om te zien dat de "deskundige" (*proest*) jury van het jaarlijkse clini-clown festijn "bloggies" ons aanhaalt als weblog dat doet aan babes, babes, en nog eens babes. Maar dat scheelt, want voor gratis drank en een goudgespoten blokker-muis krijg je mij m'n bed niet uit. Dat soort feestjes laat ik graag links liggen voor de "echte" webloggers met een harde kern van drie fans die verantwoordelijk zijn voor 99% van de reacties.

    *raapt modder op en geeft het stokje door aan Marco.

    geplaatst op
  • Paulo, absoluut met je eens dat Flabber de afgelopen tijd is veranderd maar het heeft (in ieder geval voor mij) nog steeds de associatie met babes. Wellicht moet je iets gaan doen aan branding en een andere look-and-feel!? De filters die jullie hebben zijn overigens helemaal top; zouden meer sites moeten doen. Wellicht ook geen slecht idee voor marketingfacts!

    geplaatst op
  • Los van wat remmende factoren zijn we aan de achterkap altijd wel bezig. ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind dit wel een leuke ontwikkeling. Daarnaast heeft de komst van Weblogs een behoorlijke impact op de tijdschriftenmarkt. Het voordeel van internet is dat het een anachistische vrijstaat is. Daarom heb je als internetmedium meer mogelijkheden dan de vastgeroeste traditionele media. En sex sells ... teasen in tijdschriften als FHM, Maxim etc is leuk, maar hoppa full monty is ook prima te happen.

    geplaatst op
  • Hulde

    geplaatst op
  • Wel leuk dat paolo, de "woordvoerder" het nodig vind zijn copypaste logje flabber te gaan verdedigen. Flabber is op z'n retour, het enige wat daar nog gebeurd is topicjes bijna letterlijk copypasten van andere nederlandse logs. Wanneer gebeurd daar nog wat origineels!? De concurrentie rent door, maar paolo en zijn flabber hebben niet eens in de gaten dat het startschot al gegeven is.

    geplaatst op
  • Krijg net het persbericht binnen van Jaggle over de officiele lancering van Glizzy:

    (...) Het populaire weblog Jaggle is vandaag gestart met Glizzy, een weblog dat iedere dag met de nieuwste, heetste en opzienbarendste roddels zal komen. Glizzy zal naast Jaggle gaan fungeren met een nieuw team van vaste medewerkers. In april maakte Jaggle bekend dat het een belang heeft genomen in collega-weblog Skoften.

    Met nieuws, roddels en weetjes over Bekende Nederlanders, internationale beroemdheden en de entertainmentwereld, wil Glizzy zich gaan richten op vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Jaggle bedient daarmee voor een deel een nieuwe doegroep. Weblog Skoften richt zich met name op bezoekers in de leeftijd van 15 tot 25 jaar en Jaggle zelf heeft als doelgroep 25 tot 35-jarigen. Jaggle behoort met zo’n 75.000 unieke bezoekers per dag tot de Top 3 van meest bezochte Nederlandse weblogs, Skoften trekt dagelijks twintigduizend bezoekers. Ook Glizzy richt zich op dergelijke aantallen.

    Nu Glizzy 'live' is gegaan, is Jaggle definitief uitgegroeid tot webloguitgeverij. Daarmee neemt het een prominente plek in binnen de Nederlandse weblogwereld. De ambiteuze doelen van Jaggle zijn met Glizzy nog niet volledig ingevuld, integendeel. Achter de schermen werken de eigenaren meerdere plannen en ideeën uit, zodat de prominente rol ook in de toekomst vervuld kan worden. (...)

    geplaatst op
  • Nu een paar jaartjes later en alle weblogjes zijn weer terug naar af. Een hobbysite met wat bezoekers en dat was 't dan. Misschien even wat geld mee verdiend maar nooit een vetpot geweest.

    geplaatst op
  • @Bert Schuurman

    "Nu een paar jaartjes later en alle weblogjes zijn weer terug naar af. Een hobbysite met wat bezoekers en dat was 't dan."

    Jep, op een paar uitzonderingen na dan.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.