Weblogcampagne verdubbelt omzet

Weblogcampagne verdubbelt omzet

Adrants verwijst naar een interessante case in de UK waarbij de inzet van weblogs heeft geleid tot een verdubbeling van de omzet:

Gapingvoid blogger Hugh Macleod worked with U.K. wine brand Stormhoek to use blogging as a means to increase sales. It worked. Big time, doubling sales in less than 12 months. The increases didn’t come from the hundred or so bottles he sent out to U.K. bloggers who might blog about it and get a few of their friends to buy a bottle. Surely, they did drink the wine and did blog about it but the big increase in sales came from what Macleod calls The Porous Membrane, the wall between internal brand conversations and external consumer conversations.

Via: i-wisdom


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Right! Stormhoek doet dat in mijn ogen goed, ik ga daar regelmatig kijken en weet ook dat er Nederlandse wijnenthousiasten, door het succes van dat weblog, op zoek zijn naar die wijn (die hier nog niet geïmporteerd wordt).

    geplaatst op
  • Ik denk dat weblogs ook een prima vehicle zijn voor niche markten. Ben zelf betrokken bij een aantal weblogs op gebied van eten & drinken. Zoals hier al eerder aangaf, heb ik sinds kort een weblog gekoppeld aan agritoerisme-toscane.nl. De reserveringen voor de zomer van 2006 stromen inmiddels binnen en het zou me niet verbazen dat we binnen enkele weken volgeboekt zijn. Verder ben ik recentelijk samen met een vriend gestart met foodlog.nl. Nu nog in een beta stadium maar ook daar zien we al een aardige boost in traffic (en binnkort sales?). Niet directe verkoop dus via weblogs maar wel mensen enthousiasmeren door te schrijven op een weblog!

    geplaatst op
  • Eigenlijk doen we een beetje hetzelfde dan, ga vanmiddag met mijn nieuwe handycam naar een restaurateur die met zijn chefkok een proeftest gaat doen tussen twee merken koffielikeuren, welke ik wil posten op http://wijn.blogo.nl, mits het me lukt dan :-)

    geplaatst op
  • Ik volg je dan ook met belangstelling ;-)

    Denk overigens dat het alleen maar goed is als er meerdere blogs zijn over een bepaald onderwerp. Was het niet Stephan Fellinger die ooit zei dat als er maar een speler is dan is er geen markt, pas als er meerdere spelers zijn dan is er een markt?

    geplaatst op
  • Concurrentie is leuk, houdt je scherp, ik wil immers altijd de beste zijn!! :-)

    geplaatst op
  • BTW hou de Bizz van januari in de gaten, enne... ik ben geen lid, kun je het artikel ff inscannen voor me? Jij wordt er ook in genoemd en geciteerd, heb wel de tekst al gezien. :-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.