Week 10/2013 Viral Friday: Elevator Murder Experiment, Air New Zealand & Miami Heat

8 maart 2013, 14:01

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van, Code.org, OREO & Google. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Harlem Shake Miami HEAT Edition

De grootste hype rondom de Harlem Shake meme is grotendeels voorbij, maar sommigen weten het nog origineel te houden. Dit keer waren de Miami HEAT aan de beurt. De video had binnen een week meer dan 37 miljoen views!! Maar The Simpsons met Homer Shake is ook zeker de moeite waard, met 'maar' 23 miljoen views…

World's Most Insane Rope Swing Ever!!! – Canyon Cliff Jump

Respect voor de kerels die zo gek genoeg waren om dit te doen! Een geweldige rope swing van een steile afgrond die normale gasten een hartaanval zou opleveren. Niet iets waar je grapjes mee moet maken, tenzij je vriendin er natuurlijk de dupe van is. De video staat 8 dagen online en heeft al bijna 8 miljoen views.

Three – The Pony

Het is puur toeval dat de mobiele provider Three uit de UK op de derde plaats staat met een video van een dansende pony die al meer dan 3,8 miljoen views heeft binnen een week. De dansende pony is 'het gezicht' van de nieuwe #DancePonyDance campagne, daarnaast kan jij ook nog eens iemand blij maken met een eigen gemaakte pony video bij ThePonyMixer.com.

Elevator Murder Experiment

Wat zouden jullie doen als je getuige was van een moord? Hopelijk reageren jullie niet hetzelfde als de mensen in de video. Een interessant (en stiekem ook grappig) experiment voor deadmandownmovie.com die de ware aard van mensen boven water brengt. De video heeft al meer dan 3 miljoen views in maar 4 dagen.

The Bear Essentials of Safety #airnzbear

Bear Grylls slaat weer toe! Air New Zealand levert ons nogmaals een creatieve manier om hun veiligheidsinstructies te presenteren door de natuur liefhebbende Bear te gebruiken en helemaal los te laten in deze video. Bear Grylls en zijn vis hebben al 2 miljoen views in 10 dagen. In één eerdere Viral Friday editie was Richard Simmons de endorser voor deze veiligheidsclip.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jan jansen

    iahwduawygduyawvdawutvdyawvdaiwydvdawawd


    11 maart 2013 om 11:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!