Week 11/2012 Viral Friday / Chicago Cubs Win, Hahn Beer & Vytautas Mineral Water!

16 maart 2012, 14:48

Viral Friday Week 11 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Playstation (MLB12), Hahn Beer en Vytautas Mineraal Water. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Chicago Cubs Win

So real, it’s unreal. Deze video gaat over de videogame MLB (Major League Baseball) 2012 voor de Playstation. In eerste instantie heb je geen idee wat je moet verwachten als je dit filmpje ziet. Dansende en feestvierende mensen in de straten van Chicago. Aan het eind van de video wordt duidelijker hoe de Chicago Cubs de World Series heeft gewonnen. Het was maar een videogame. De laatste keer dat de Chicago Cubs de World Series heeft gewonnen was in 1908 en hun eerste keer was in 1907. Daarna is het hen nooit meer gelukt om deze titel te veroveren. Je kan je natuurlijk wel voorstellen wat voor feest het zou zijn als zij dit jaar wel de titel in de wacht zouden slepen. Met bijna meer dan 1.9 miljoen views is deze video goed viraal geworden. p>

Hahn – Spill-Proof Beer

Dear Hahn, I am often jostled in busy bars, spilling my beer everywhere. Voor diegene die houdt van droge humor is dit de juist video vandaag. Eigenlijk gebeurt er niet veel.. tijdens dit experiment probeert deze jongen te dansen en tegelijkertijd niet zijn bier te morsen. Dankzij de Hahn Academy is het deze jongen gelukt om deze test te weerstaan. Deze video is met meer dan 800.000 views viraal geworden. Kom ook bij de Hahn Academy en zie hoe bierproef jij bent.

Vytautas Mineraal Water! It’s Earth’s Juice!

De website van het Litouwse Vytautus mineraal water, straalt één en al rust uit met zelfs het geluid van vogeltjes. Hoe groot is het contrast met deze video die in slechts 3 dagen al een half miljoen kijkers had. De video laat de ‘awesomeness’ van de mineralen in Vytautus zien. Dat doen ze met behulp van Freddie Mercury, Stephen Hawking en zelfs My Little Pony. En laten we niet het vele schreeuwen vergeten. Ja, hoe vreemd wil je het hebben? Voor wie nog vreemder wil, bekijk ook eens de originele Litouwse versie.

Sasha Grey for Equal Pay Day

Sasha Grey is een beroemd pornoactrice met een meer dan gemiddeld IQ. In deze video vertelt Sasha over haar avonturen in de pornoindustrie en dat het opmerkelijk is dat dit de enige branche is waarin vrouwen meer verdienen dan mannen. Sasha spreekt dan ook namens de mensen achter Equal Pay Day die strijden voor gelijkwaardige salarissen in elk vakgebied. Want gemiddeld verdienen vrouwen 22% minder dan mannen. Deze video verdiende in ieder geval 300.000 views in een week.

Mentor

Skittles staat bekend om een opmerkelijke manier van snoepjes communiceren. Niet iedereen houdt ervan, maar de uiterst vreemde commercials zorgen er wel voor dat de filmpjes viraal gaan. De laatste campagne focust zich op lichamelijke ongemakken in combinatie met Skittles. Het meisje dat last heeft Skittles in haar wenkbrauwen werd meer dan 200.000 keer bekeken en de jongen met de Skittles automaat in z’n buik en de ene met Skittles pokken volgen op korte afstand.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

4 Reacties

    Sjoerd

    Vind het filmpje van mineraalwater wel erg druk! Het filmpje over spill proof beer vind leuk verzonnen en mooi gemaakt.


    27 maart 2012 om 14:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!