Week 12/2012 Viral Friday / Fly Like a Bird, Clean Happy and The Browser You Loved To Hate.

Viral Friday Week 12 / 2012

Week 12/2012 Viral Friday / Fly Like a Bird, Clean Happy and The Browser You Loved To Hate.

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Humanbirdwings, Method en Internet Explorer. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Fly Like a Bird

Soms heb je simpelweg een nieuwe uitdaging nodig en dan wens je dat je zo vrij als een vogel kon zijn zodat je overal waar je maar naar toe wil heen kon vliegen. Je zou bijna denken dat deze wens voor Jarno Smeets zou uitkomen. Deze video suggereert dat het hem is gelukt om met zijn zelfgemaakte vleugels is zo´n 100 meter zo vrij als een vogel te zijn. Deze video heeft zo´n 4.240.704 kijkers (binnen 5 dagen) kippenvel bezorgd. Je kunt zijn project op Humanbirdwings volgen. Voor de dromers onder ons heb ik slecht nieuws. Jarno Smeets heeft tijdens een uitzending van De Wereld Draait Door open kaart gespeeld en heeft gezegd dat het om een hoax gaat. Bekijk uitzending hier. Revolver Media Production heeft naast de productie ook de volledige social media en virale strategie voor dit project gedaan.

Clean Happy

Niemand houdt van schoonmaken en dat is een feit. Maar helaas kan men niet zonder, daarom introduceert Method een nieuwe manier van schoonmaken met dit filmpje: The happy cleaning! Zo heeft het merk 608.396 kijkers bereikt in minder dan 2 weken tijd. Method laat mensen zien wat een kleurrijke feest schoonmaken eigenlijk is, mits je met dit merk schoonmaakt. Via dit filmpje nodigen ze de mensen uit om op hun Facebookpagina mee te doen met de Happy Cleaning wedstrijd waardoor men een trip naar San Fransisco, een jaar happy cleaning voorraad en een ongekende hoeveelheid geluk kan winnen. Method, de mensen tegen viezigheid. Doe mee en clean happy..

The Browser You Loved To Hate

Er zijn talloze grappen over Internet Explorer en haar nutteloosheid, langzaamheid, dat deze browser er eigenlijk is voor één doel en natuurlijk hoe gevaarlijk deze browser is met haar beveiliging en oneindige updates. De waarheid is, wanneer jouw product een slechte een reputatie heeft is het erg moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat je vernieuwde product daadwerkelijk beter zal zijn. Jij kan ze moeilijk overtuigen dat de nieuwe versie geen fouten bevat en wel te vertrouwen is. Deze video heeft zo’n 370.000 views sinds 2 maart en laat de browser zien waar jij van hield om tegen te haten. Ik weet wel waarom de comments onder deze video zijn ‘disabled’.. er hadden teveel grappige comments geplaatst kunnen worden.. maar helaas!.

Birdie - Centraal Beheer Achmea

Wat heeft een Amerikaanse autoshow en de vogeltjesdans met elkaar te maken? In deze nieuwe film van Centraal Beheer Achmea komen deze twee jongemannen erachter dat de Amerikaanse autoshow en de vogeltjesdans meer met elkaar te maken hebben dan je ooit zou verwachten. De twee jongemannen kunnen met moeite een parkeerplaats vinden tijdens deze Amerikaanse autoshow, gelukkig is hun auto een lowrider waarmee ze net onder een hek doorkunnen om te parkeren.. Uiteindelijk blijkt dit toch niet de beste plek te zijn. Bekijk te video om te kijken waarom. Sinds 19 maart heeft deze Nederlandse film zo’n 276318 views gegenereerd. Bekijk hier meer grappig video’s van Centraal Beheer Achmea.

Vitamwater

Prepare for anything. Met de pracht van het internet, triomfantelijke baby’s, foto bombardementen en verleidelijke mannen die smooth jazz spelen is tegenwoordig niets meer gek om mee te maken. Neem gewoon een slok van je Vitaminwater, pak spreekwoordelijk de antiloop bij zijn horens en bekijk deze video. Het is een grappige commercial met meer dan 150K views sinds 9 maart. Check Vitaminwater en kom weer tot leven!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.