Week 14/2013 Viral Friday: YouTube, Google & Renault
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van YouTube, Google & Renault. Heb je een tip? Stuur 'm op!
YouTube's ready to select a winner
Youtube.com claimt deze week de #1. Er werd aangekondigd dat YouTube ermee zou stoppen om de beste video die in de laatste 8 jaar is geüpload te selecteren. Sommigen namen de 1-aprilgrap nogal serieus, maar wij kunnen met zekerheid zeggen dat YouTube nog altijd online is. De video heeft bijna 10 miljoen views in 5 dagen.
Introducing Gmail Blue
Google lanceerde Gmail op 1 april 2004. Negen jaar later lanceert Google hun innovatie-update genaamd Gmail Blue. Het heeft alle eigenschappen van Gmail maar, nu komt het, het is allemaal in het blauw… Nog een 1-aprilgrap die al 5 miljoen keer is bekeken in 5 dagen.
Bubba's Hover
Zijn er mensen die van golf houden vanwege de golfkarretjes? Dan vind je dit vast geweldig. PGA Tour-golfer Bubba Watson onthulde de hovercraft-golfkar. Het voertuig, ontworpen door Neoteric Hovercraft, kan over zandbanken en vijvers zweven in een mum van tijd zonder de golfbaan te beschadigen. De video die ons de golfkar presenteerde heeft bijna 4 miljoen views in maar drie dagen.
Two Unsuspecting Guys Take The New Renault Clio For A Test Drive
Als iemand overweegt om een nieuwe auto te kopen, is de testrit meestal de doorslaggevende factor voor de koper. In deze video van RenaultUK maken twee mannen (en ook twee vrouwen) de testrit van hun leven. Misschien is het idee geïnspireerd door Skoda, maar de video is hoe dan ook een succes met 2,7 miljoen views in één week. Weet iemand toevallig of de chauffeurs de auto's ook daadwerkelijk hebben gekocht?
The First Honest Cable Company
De mannen van Extreme Decent Films zijn niet geheel decent. Maar er moet iemand zijn die het hardop zegt, toch? Dus hier is de eerste eerlijke advertentie die de service van bijna alle kabelbedrijven samenvat, eerlijk, oprecht en zonder poespas. Nu al met meer dan 2,5 miljoen views in een week en een paar dagen – eerlijkheid duurt het langst…