Week 20/2012 Viral Friday: Zoochosis, Carlsberg Fan Academy & MusicBunk

Viral Friday Week 20 / 2012

Week 20/2012 Viral Friday: Zoochosis, Carlsberg Fan Academy & MusicBunk

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Zoochosis, Carlsberg en MusicBunk. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Zoochosis presenteert: Escalator

Hebben jullie ooit gehoord van Zoochosis [zoo-koh-sis]? Het is een bedrijf dat video’s maakt die altijd in je hoofd zullen blijven hangen, hiermee proberen ze een nieuwe standaard voor nieuwe media te creëeren. Zelf moet ik zeggen dat het ze wel aardig lukt. Deze ‘escalator’ video met hemelse Hershey’s Kisses chocolade en sexy dames heeft sinds 9 mei al meer dan 2 miljoen kijkers weten te strikken. Geniet en onthoud!

Carlsberg – Fan Academy

UEFA EURO 2012 ligt al om de hoek, alle fans zijn zich al aan het voorbereiden op het grootste voetbalevenement van het jaar. Om de Engelse voetbalfans te helpen is biermerk Carlsberg op het idee gekomen om een Carlsberg Fan Academy te starten. Via deze academy kunnen de fans nog betere fans van hun nationaal team worden. Deze grappige video laat zien wat een echte fan moet weten en doen. Alle aspecten komen aan bod, zelfs wat de fans moeten doen bij onvoorspelbaar weer. Binnen een week al tegen de 1 miljoen views. Naast de voetbalfans heeft Carlsberg ook aardig wat fans erbij gekregen met deze video.

Gooien met LP's

Stel je hebt een eigen app, gerelateerd aan muziek, maar het wil niet lukken met de promotie daarvan. Adverteren is te duur dus daar wil je niet teveel geld aan spenderen. Stel dat de makers van MusicBunk ditzelfde dachten en toen kwamen met deze video. Een creatief alternatief. Als je de video gezien hebt kan je even niets meer bedenken wat meer gerelateerd is aan muziek dan dit (je zou eventueel nog CD’s kunnen gooien, maar ok). Of deze video echt of nep is, dat moet je maar zelf beslissen. Het maakt ook eigenlijk niet uit. 400.000 views sinds 8 mei. Dit laat zien dat promotie van je product of dienst nooit duur hoeft te zijn.

Volkswagen Polo - Vader en dochter

In deze nieuwe virale campagne van Volkswagen spelen een overbezorgde vader en zijn dochter de hoofdrollen. Het is een mooie video die vrijwel iedere kijker zal raken. Met meer dan 280.000 views in een week heeft Volkswagen en DDB London mooi werk geleverd. De consument zal er zeker voor vallen.

Samsung Memory met Fiona Freeze

Iets wat iedereen haat is dat wanneer je jouw mobiele telefoon echt nodig hebt de batterij ermee ophoudt. Als het niet de batterij is zal je toestel wel vertragen of vastlopen. Hierbij stel ik je voor aan Fiona Freeze, de vrouw die de schuldige is van dit allemaal. Om één van de producten van Samsung te promoten hebben zij deze virale campagne bedacht. In een serie van verschillende video’s wordt het geheugen van verschillende elektronische apparaten getest. Check Samsung Memory voor meer video’s. Fiona Freeze heeft sinds begin Mei al voor tegen de 200.000 views weten te strikken.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.