Week 25/2012 Viral Friday: Lie Detective, Surface & McDonald’s

Viral Friday Week 25 / 2012

Week 25/2012 Viral Friday: Lie Detective, Surface & McDonald’s
, SDIM
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Lie Detective, Surface & McDonald’s Heb je een tip? Stuur 'm op!

Jimmy Kimmel Lie Detective

Jimmy Kimmel Live zond recentelijk de eerste aflevering uit van Jimmy Kimmel Lie Detective en de clip van dit nieuwe showonderdeel ging door het kijkcijferdak op Kimmel's You Tube channel. In de clip spelen een jongetje, de waarheidself, Jimmy Kimmel en een leugendetector de hoodfrollen…benieuwd wat dat oplevert?. Meer grappige afleveringen van Jimmy Kimmel Lie detective staan in de planning en zijn te zien op de Amerikaanse zender ABC.

Surface By Microsoft

Bijna iedereen kent de iPad van Apple en veel mensen beweren nu dat Microsoft het idee van de tablet heeft gestolen van Apple. Tegendeel is dat Microsoft als eerste met een tablet op de markt kwam in 2002, helaas was het een flop. Dus nu komen ze met een nieuwe poging om de tablet markt te betreden met de Microsoft Surface. De video is stijlvol en is al meer dan 5 miljoen keer bekeken in de laatste 4 dagen. Helaas zal Microsoft zich meer moeten focussen op de technische details dan op de reclame, want de introductie van de Surface is bijna gelijk als de presentatie van Windows 98.

Behind The Scenes At McDonald's

Wij vermoeden dat de marketing afdeling van McDonald’s hebben gezien dat de wereld steeds opener en transparanter wordt toen ze met het idee voor hun nieuwe video kwamen. In deze video zien we de marketing manager Hope Bagozzi uit Toronto een Quarter Pounder met kaas bestellen en daarna laat zij de overeenkomsten en verschillen zien tussen de werkelijke burger en de burger uit een photoshoot. Het lijkt erop dat het publiek dit kijkje in de keuken waardeert want de video heeft al meer dan 3 miljoen views in 3 dagen.

The Hoff's German Cousin: Mr. Lean

David Hasselhoff als Mr. Lean is het nieuwe gezicht van Lean Pockets, een sandwich onderdeel van Nestlé. Er is al heel wat buzz rondom de video’s, veel mensen zien het als beledigend, seksueel geobsedeerd, vraatzucht etc. Uiteraard is het onmogelijk dat iedereen dit leuk gelukkig is het maar een advertentie. Bekijk meer video’s op Lean Pockets YouTube kanaal of bekijk de Facebook Fan pagina Bedenk dat zogenaamde “slechte reclame” ook reclame is, ondertussen is Mr. Lean al meer dan 1,7 miljoen keer bekeken sinds 11 juni.

Where the Hell is Matt? 2012

Where the hell is Matt, de virale sensatie van meer dan zes jaar geleden is terug. Destijds danste hij nog in zijn eentje maar nu danst de hele wereld met hem mee. Matt is gaan dansen in vele beroemde steden en landen en hij tovert elke keer weer een glimlach op de gezichten van de kijkers. Where the Hell is Matt 2012 is zojuist verschenen een het is meteen waarschijnlijk zijn beste ooit. Daarom zagen al bijna 1 miljoen kijkers zagen hem sinds deze woensdag.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.