Week 33/2012 Viral Friday: Lego, Adidas & Lady Gaga

17 augustus 2012, 12:22

Viral Friday Week 33 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van LEGO, Adidas & Lady Gaga. Heb je een tip? Stuur 'm op!

The LEGO® Story

Deze maand viert LEGO, de beroemde Deense speelgoedmaker, haar 80ste verjaardag. Om dit niet onopgemerkt voorbij te laten gaan heeft LEGO een geweldig mooie geanimeerde video gemaakt. Hierin zien we de geschiedenis van een van de meest succesvolle speelgoed artikelen ooit. Geen wonder dat de video bijna 1,5 miljoen keer bekeken werd in een week. Geniet van de lange video en volg LEGO via hun Facebook pagina. Gefeliciteerd LEGO!

Adidas: Team GB Don't Stop Me Now

Op de zelfde manier als vele eerdere virals heeft Team GB, samen met Adidas, een leuke video gemaakt waarin ze Queens “Don't stop me now” coveren. Medaillewinnaars zijn blijkbaar ook goed in lip-sinken, muziekinstrumenten bespelen (inclusief opblaas luchtgitaren) en kunnen zichzelf prima vermaken. Onder leiding van David Beckham, geven de atleten een fantastische show. In pas 5 dagen is de video al bijna 1.5 miljoen keer bekeken. Goede prestaties hebben blijkbaar een fantastische viraal effect.

Lady Gaga: “FAME” THE FRAGRANCE TRAILER

Een stevige beat vormt de soundtrack voor de trailer van Lady Gaga's trailer voor haar nieuwe parfum, Lady Gaga Fame, dat komende september in de winkel te verkrijgen is. In deze video, geregisseerd door Steven Klein, draagt Lady Gaga soms niks, soms een latex pakje. Ze start in een olie bad, wanneer ze niet volledig is overgoten door olie, loopt ze langs haar leger. Als het einde nadert van de trailer is Lady Gaga volledig naakt en wordt haar lichaam beklommen door minatuur mannentjes en bedekken precies haar edele delen. In aanvulling op deze trailer heeft Lady Gaga al eerder een korte film gelanceerd genaamd: “Formulation“. Gaga fans zullen ook uitkijken naar de release van haar nieuwe album, waarvan ze de titel deze maand bekent heeft gemaakt: ARTPOP. De video heeft in 3 dagen al meer dan 700.000 views.

Centraal Beheer Achmea: Speedboot

Centraal Beheer Achmea verrast ons al vele jaren met hilarische commercials. Zo ook deze zomer weer met de 'Speedboot'. In de video probeert een jonge kerel indruk te maken op een knappe blonde dame op zijn “loveboat”. Hij showt zijn beste moves aan haar en vraagt haar vervolgens of ze even wilt sturen. Ze grijpt haar kans om het roer vast te pakken, net als hij zijn kans grijpt om haar vast te pakken. En wat er dan gebeurd… De video zelf vliegt de goede kant uit met albijna 500.000 views in twee weken.

Volvo Trucks: The Ballerina Stunt

Merken die stunts gebruiken om zichzelf te promoten zijn erg populair. Hier een voorbeeld van Volvo die hiermee de nieuwe lijn van vrachtwagens wil promoten. De stunt wordt uitgevoerd door de wereldrecordhouder koorddansen Faith Dickey, die op een snelweg in Kroatië over een kabel loopt tussen twee vrachtwagens. Dit ook nog eens onder tijdsdruk omdat de tunnel snel nadert. De stunt is opgezet om de precisie handelingen van de nieuwe Volvo FH te showen. De stunt is mede mogelijk gemaakt door Hollywood's stunt regisseur Peter Pedrero (James Bond, Harry Potter, Pirates of the Caribbiean) en geregiseerd door Henry Alex Rubin. Met succes, want de video heeft al 430.000 views in maar twee dagen!

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!