Week 39/2013 Viral Friday: GoPro, DB Breweries en Mercedes-Benz

27 september 2013, 12:59

GuinessViral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van GoPro, DB Breweries en Mercedes-Benz. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. GoPro: Fireman Saves Kitten

De nummer 1 van deze week laat zien hoe een brandweerman een afgebrand huis binnen gaat. Tussen al het puin en as treft hij een poesje aan, meer dood dan levend. De GoPro op zijn helm legt vast hoe hij de kitten meeneemt en zuurstof toedient. Mooie reclame voor de Hero3 Camera van GoPro, de video is in twee dagen tijd 4.3 miljoen keer bekeken.

2. Guy finds his house plumbed with beer

De nummer 2 van deze week heeft heel toepasselijk zo net voor het weekend met bier te maken. In de viral van DB Breweries zien we een aantal vrienden een mooie prank uithalen. De Nieuwe Zeelandse Johnny komt thuis en merkt tot zijn grote verbazing dat er uit elke mogelijke kraan in het huis bier stroomt. Is dit de droom van elke man? In ieder geval goed voor meer dan 3 miljoen views binnen een week.

3. Mercedes-Benz TV: MAGIC BODY CONTROL

Wat is er stabieler dan de kop van een kip? Dat moeten makers van deze commercial gedacht hebben. Wat voor beweging je ook maakt, de kop van de kip blijft op dezelfde plek. Er is geen betere manier om te laten zien hoe de Magic Body Control van Mercedes-Benz werkt. De video is inmiddels al 2 miljoen keer bekeken.

4. Box

Magie, Optische illusie, of toch technologie? Bij het kijken van deze video schieten al deze vragen door je hoofd. Vandaar ook erg boeiend om naar te kijken. De “Box” en de robots van Bot Dolly nemen zoveel vormen en houdingen aan dat je even niet weet waar je het zoeken moet. De video ging in 3 dagen viral naar 1.1 miljoen kijkers.

5. What Does the Fox Say?

Abercrombie & Fitch Ceo Mike Jeffries heeft het zichzelf en het merk recent nog erg moeilijk gemaakt met uitspraken over de gewenste klanten van het merk. Natuurlijk staat A&F bekend om de typische Amerikaanse hunks en daar is A&F in deze video ondanks de kritiek niet vanaf gestapt, de 6-packs vliegen je om de oren in de video die bijna al 800.000 keer is bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

24 Reacties

    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    6 maart 2015 om 11:42
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    9 maart 2015 om 16:34
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    9 maart 2015 om 21:42
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    12 maart 2015 om 09:50
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    12 maart 2015 om 16:22
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    17 maart 2015 om 07:30
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    17 maart 2015 om 12:05
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    17 maart 2015 om 12:15
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    19 maart 2015 om 07:26
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    20 maart 2015 om 08:40
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    20 maart 2015 om 13:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!