Week 47/2013 Viral Friday: Kmart, NBA & GoldieBlox

22 november 2013, 15:39

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Kmart, NBA & GoldieBlox. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Show Your Joe

Naast de reguliere kerstinkopen wil de Amerikaanse 'discount store' Kmart met deze video een nieuw, sfeerverhogend item onder de aandacht brengen. Door deze humoristische video, waarin het woord klokkenspel een dubbele betekenis krijgt, wil Kmart de shoppende vrouw verleiden tot een extra aankoop voor hun partner. Nieuwsgierig welk item de Kmart graag onder elke kerstboom terug wilt zien? Kijk dan net zoals al 11 miljoen anderen deze video.

2. Jingle Hoops

Ook bij de NBA zijn de kerstkriebels al aan het opspelen. De spelers in het filmpje geven een nieuwe twist aan het lied Jingle Bells door basketballen door het juiste net met belletjes te gooien. Het filmpje haakt in op de special edition Christmas Day-uniformen die vanaf nu beschikbaar zijn op NBAStore.com. De video is in een week tijd 7,2 miljoen keer bekeken.

3. GoldieBlox

GoldieBlox is een speelgoedbedrijf dat wil laten zien dat meisjes meer in huis hebben dan met alleen poppen spelen. Zij geloven dat vrouwen de toekomst gaan bouwen en deze meisjes in het filmpje zijn daar een goed voorbeeld van. Dit filmpje laat zien dat meisjes prima in staat zijn om technicus te worden. In vijf dagen ging dit filmpje naar 6,9 miljoen views.

4. Coin

Bij een spectaculair innovatief product hoort een productvideo. Zo ging de video van Phonebloks een paar weken geleden al viral en nu is het de beurt aan Coin. Het product voor zich laten spreken in een video en daarmee bijna 6 miljoen views scoren, is de droom van elke marketeer. 'Note to self': vergeet niet een video te releasen tijdens een product launch.

5. Foot Locker

Foot Locker is bezig met de “Week Of Greatness“. Een week waarin veel nieuwe schoenen uitkomen die de wereld een mooiere plek maken. Zie hoe Mike Tyson het oor van Evander Holyfield terugbrengt en hoe Craig Sager zijn garderobe verbrandt. De video is al 3,7 miljoen keer bekeken.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!