Week 8/2012 Viral Friday / It’s a Snap, Peugeot en Inception Park

24 februari 2012, 13:35

Viral Friday Week 8 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van een Australische Universiteit, Peugeot en Buenos Aires. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Henry Inglis en Aaron McCann’s ‘SNAP’

Er zijn verschillende manieren om jouw product/dienst te promoten. Als leider is het vanzelfsprekend dat je tegen je volgers praat, niet? Natuurlijk zijn er veel verschillende manieren om een Hogeschool of Universiteit te promoten, maar ik moet wel toegeven dat de ‘Central Institute Of Technology’ in Perth, Australië het wel naar een andere level heeft gebracht. Henry Inglis en Aaron McCann (allebei freelance schrijvers, directors, producers en uitvoerende artiesten) leiden potentiële studenten door alle mooie plaatsen van de Universiteit door middel van een simpele ‘SNAP’. Ook al eindigt deze video vrij ziekelijk, sinds 12 februari zijn er meer dan 1,7 miljoen views gegenereerd.

Peugeot 208: Interactive Experience

What if you let your body drive? In deze nieuwe video-experience van Peugeot draait het maar om één ding: “volg je instinct”. Het begint met vreemdgaan, hij lijkt op een prutser maar is uiteindelijk een held. Help deze held uit de meest bizarre en beschamende momenten door voor hem de juiste keuzes te maken. Een mooie virale actie van Peugeot om het nieuwe model 208 te promoten. Deze video is sinds 8 februari al meer dan 1.1 miljoen keer op YouTube bekeken.

Buenos Aires – Inception Park

Een onwerkelijke droom van veel mensen om een themapark midden in jouw favoriete stadscentrum te hebben. In Buenos Aires kan dat, of beter gezegd; in deze video kan dat. Deze video van de Argentijnse BSfilms heeft aardig wat impact gehad op vimeo.com. Met meer dan 750.000 views sinds de release is deze video erg viraal geworden. Bekijk zelf hoe de attracties in Buenos Aires het gezicht van de stad worden.

Introducing Nike Flyknit Technology

Zoals bekend is Nike altijd vernieuwend met buitengewone technologie. Flywire, KobeSystem, Lunarlit en nu FlyKnit. Het zijn superlichte hardloop schoenen met een gebreide en ondersteunende structuur die door veel atleten gedragen zullen worden tijdens de aankomende Olympische Spelen. Naast het feit dat Nike weer een milieuvriendelijke twist geeft aan dit model vermindert de FlyKnit het gebruik van onnodige materialen die tegenwoordig in de meeste sportschoenen worden gebruikt. Het is een minimalistisch design met een maximum effect. Wil jij weten wat het geheim achter dit verhaal is? Bekijk hier dan het verhaal. De video heeft sinds de release al meer dan 200K views gegenereerd.

I Paint

De 25 jarige Thijme (spreek uit ‘ti-muh’) is met zijn studie aan de Design Academy Eindhoven gelijk na een jaar gestopt om te kunnen schilderen. In zijn korte video stelt hij ons voor aan een van zijn collecties en volgens hem is deze collectie ‘nog lang niet af’. Met ongeveer 340.000 views binnen minder dan twee weken heeft hij met succes aandacht op zijn werk en website weten te vestigen.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!