Weekoverzicht Webanalisten.nl (7): Optimaliseer je search campagne

Weekoverzicht Webanalisten.nl (7): Optimaliseer je search campagne

Webanalisten zoeken websiteWekelijks wordt in een artikel hier op Marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws van Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Haal meer uit je search campagne
  • The War of the Roses, een analyse van de best converterende sites
  • Behavioral Targeting

Haal meer uit je search campagne
Veel bedrijven investeren geld in search campagnes, maar hebben vaak geen idee wat ze ermee bereiken. Zoals vaker begint het ook daar met inzicht. Inzicht in bijvoorbeeld uitgaven, kliks en conversies, daarna kan je starten met optimaliseren. Maar hoe optimaliseer je een search campagne? Waar let je op? Het weigeringspercentage speelt hierbij een rol, net als de click through rate (doorklikratio) van de zoekwoorden zelf, maar eerst stap je met het optimaliseren van je website zelf.

The War of the Roses, een analyse van de best converterende sites
Op het weblog Grokdotcom van onder andere Bryan Eisenberg staat elke maand de top 10 online retailers by conversion rate. De top 10 heeft altijd ongelooflijke hoge conversieratio’s. In de top 4 staan drie sites die bloemen verkopen. Waardoor komt dit succes? Wat doen zij wat andere sites niet doen, of minder goed doen? Evert Stobbe analyseerde de sites en kwam met een analyse.

Behavioral Targeting
Behavioral targeting is een mooie term, maar wat houdt deze term precies in en hoe wordt hij toegepast? Deze week zullen er een aantal artikelen verschijnen over behavioral targeting, met als aftrap: Wat is Behavioral Targeting?


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Lieve Reinout,

    Ik zou zeggen kom maar door met dat eerste artikeltje over Design for Conversion .

    De verkoop loopt heel erg hard, en ik ga er vanuit dat we volgende week uitverkocht zijn, we zijn namelijk al ruimschoots over de helft van onze toegangkaartjes heen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.