De Stichting Decision Makers Survey (DMS) heeft recentelijk de nieuwste onderzoekgegevens gepubliceerd. Het gaat daarbij om gegevens over het leesgedrag en zakelijke kenmerken van besluitvormers in Nederland. Deze data worden gebruikt voor de planning van b-to-b campagnes in print.
De stichting DMS wordt gevormd door 11 printuitgevers: Audax Media, Elsevier Media, FD, PCM Uitgevers, De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, VNU Business Publications, Weekbladpers en Quote Media.
De nieuwste publicatie betreft de periode van najaar 2002 t/m voorjaar 2004. In deze periode hebben 3.040 besluitvormers meegedaan aan het onderzoek. Zij vertegenwoordigen een populatie van ruim 1,5 miljoen besluitvormers. Het onderzoek wordt sinds 1998 uitgevoerd door Intomart GfK.
Decision Makers Survey 2004-2
Bereik per gemiddeld nummer onder alle decision makers

De volgende cijfers zijn reeds online te bekijken:
Elsevier
FEM Business
Meer informatie over DMS 2004:
http://www.retriever.nl/dms2004/
Bron:
Adformatie 33/34, 12 augustus 2004
Zie ook:
Adformatie
(cijfers van online artikel komen niet overeen met cijfers uit magazine)