Wer bist du?

21 oktober 2005, 12:25

Wer bist du?Via Commlog gewezen op een campagne in Duitsland die is opgezet om het zelfvertrouwen van de Duitsers weer wat op te poetsen. Met de slogan Du bist Deutschland willen de makers benadrukken dat elke Duitser iets positiefs aan zijn land kan bijdragen.

Centrale figuren in de campagne zijn bijvoorbeeld Albert Einstein, Michael Schumacher, Claudia Pechstein maar ook Beate Uhse. De campagne is een initiatief van o.a. omroepen ARD en ZDF en uitgeverijen Bertelsmann en Axel Spinger.

Op Flickr is inmiddels al een parodie op de campagne gestart in de Du bist Deutschland Pool.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    marcvg

    Het is Commlog, maar maakt niet uit als de pageranking maar omhoog gaat.

    We zien, denk ik, hetzelfde als in Nederland bij de ‘I love verkeersregels’ campagne. Ook al wordt er negatief of afwijzend over gesproken, het krijgt veel aandacht en het is op menig verjaardagspartijtje hét gespreksonderwerp. En wordt er daarom over het thema over nagedacht.

    Opvallend is dat dit geen overheidscampagne is.


    21 oktober 2005 om 13:13
    media

    Oeps, direct aangepast Marc!


    21 oktober 2005 om 13:15
    marcvg

    Eric: site ok maar vond die abri’s vorig jaar tegenvallen. portretfoto’s met ontzettend sombere gezichtsuitdrukkingen.

    Of is dat mijn perceptie als ex-amsterdammer?


    21 oktober 2005 om 13:26
    Eric

    marcvg: het mooie aan de campagne vind ik dat het crossmediaal allemaal leuk is uitgewerkt. Midden op het museumplein staan grote IAmsterdam letters. De campagne is modern, niet oubollig of saai. Heb er in ieder geval een positief gevoel over.

    Of is dat mijn perceptie als amsterdammer?


    21 oktober 2005 om 13:55
    BasPaauw

    I AMsterdam is een ander soort campagne dan de Du bist Deutschland campagne. De Duitse campagne probeert de Identiteit van de Duitser te verbeteren. De I Amsterdam campagne is meer bedoeld om de al bestaande Amsterdamse identiteit te bevestigen en naar buiten te brengen (het imago te verbeteren). Amsterdammers hebben geen probleem met hun zelfvertrouwen, Duitsers blijkbaar wel.

    Andere city slogans:

    In New York zie je de slogan “I Love New York More than ever!” regelmatig voorbij komen naast de standaard “I love New York”. JFK zei “Ich bin ein Berliner”, geen idee of dit gebruikt wordt in Berlijn, lijkt me wel een goede slogan. Las Vegas gebruikte “What happens here, stays here” (met een dikke vette knipoog)


    21 oktober 2005 om 16:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!