Werkt direct mail?

Werkt direct mail?

Werkt direct mail en hoe verhoudt het zich ten op zichte van zoekmachine marketing, webads, e-mail en pop-up ads?

The 2003 Customer Focus study from Vertis indicates that the number of US adults who respond to direct mail advertising has grown since 2001 from 34% to a current 46%. Vertis also notes that among younger baby boomers—those born between 1956 and 1964—49% respond to direct mail, rising from 36% in 2001.

image

Vertis surveyed 2,000 adults, age 26 and older, in May. The marketing firm notes that adults respond to direct mail through the mail, the telephone, in-person or a Web site.

Interestingly, PlanetFeedback.com recently found that 31% if US consumers say they are annoyed by direct mail advertising, while just 21% say they trust direct mailings.

image

Despite what consumers say about direct mail, it must be a successful vehicle, as 36% of marketers in the US told PROMO magazine they concentrated most of their 2002 budget to the medium.

image

Source:
http://www.emarketer.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.