Who cares about MTV anymore?

29 augustus 2005, 04:15

MySpace.com: opgericht in 2003 met inmiddels 27 miljoen members die gemiddeld 1 uur en 43 minuten op de site blijven. In april Google gepasseerd in aantal pageviews, 400% groei sinds begin 2005 en verkocht voor 580 miljoen dollar. Bijzonder mooie resultaten voor een social networkingsite.

De New York Times heeft een artikel over het succes van MySpace.com. Op de veelgestelde vraag van nieuwe bands “How are you going to get me on MTV?” reageert de 29-jarige Tom Anderson, ??n van de oprichters van MySpace.com met:

“They don’t quite get it, and I’m only starting to get it myself. We’ve got our 26 million, with a lot more people logging in each day. It’s kind of like, who cares about MTV anymore?”

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Ik zit nu ruim een maand op Myspace en ondanks dat ik ramgek wordt van al die verschillende myspaces, begrijp ik wel waarom het zo succesvol is (vooral bij de rap en hiphop-generatie in SoCa). Myspace zit overal met haar samenwerkingen – muziekevents, uitgaansgelegenheden (ze sponsoren zelfs de go go dancers!) , tijdschriften, universiteiten, etc. Jongeren in LA ontkomen niet aan Myspace terwijl ze alleen maar de knop van de tv hoeven te zoeken om MTV uit te zetten.


    29 augustus 2005 om 04:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!