Wie bepalen de agenda van online marketing in Nederland?

28 maart 2006, 22:04

Eén ding moet ik het bureau IN10 Communicatie nageven, ze hebben een neus voor free publicity. Begin dit jaar kwam het bureau als eerste met een vacature voor een fulltime blogger hetgeen prompt door de ‘hele’ blogosfeer werd gemeld. Of ze de vacature inmiddels hebben ingevuld is me nog niet helemaal duidelijk maar de PageRank van de website steeg met stip naar 4.

Vandaag hebben ze weer een briljante aktie bedacht want hoe krijg je nu de aandacht van de meest invloedrijke marketingbloggers van Nederland zonder daarvoor al te veel moeite te moeten doen? Precies, je stelt een top-10 op van de meest invloedrijke marketingbloggers en gaat rustig achterover in de stoel wachten op de weblogpostings van al die egotrippers. Bij deze dan de Top 10 Influencers volgens IN10!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Marc

    Jammer dat het introtekstje van een zo beroerde kwaliteit is, dat ik nooit met ze zou willen werken. IN10, schakel eens een freelance copywriter in 😉


    29 maart 2006 om 04:51
    Ruben’s usability

    Wel slim bedacht weer, jammer dat het artikel verder zo weinig inhoud. Ze hebben vooral naar de status van de website (de bekende sites gepakt dus) gekeken, minder naar de posts van de blogger en de reacties/ trackbacks erop en de originaliteit.

    Veel in de nl blogosphere is toch gewoon het geeikte nieuws echo’en, ipv een mening of verdieping geven. De nummers 1, 2 en 5 zijn wel clear voor mij, de rest vind ik wat arbitrair als je naar de inhoud kijkt. Eduard de W had maybe wel een plekje verdiend.


    29 maart 2006 om 11:34
    Robert

    Inventiviteit op het gebied van online marketing wordt steeds belangrijker. Ze beheersen het psychologische spelletje behoorlijk goed!


    22 december 2008 om 10:30
    Maurits Eykman

    Inventiviteit wordt inderdaad steeds belangrijker en wordt steeds meer gedragen door kwaliteit en geloofwaardigheid. Wie troep maakt, valt nu sneller door de mand. Een gimmick of gadget enkel als middel en zonder doel is even effectief als een gemiddeld Tellsellproduct: het lijkt handig en goedkoop, maar blijkt als snel irritant, slecht uitgevoerd en bovendien bovenmatig geprijsd.

    Je kan het ‘het psychologische spelletje’ dan schijnbaar goed beheersen, aan het einde van de dag ben je zowel het spel als de knikkers kwijt. Lijkt me geen goede marketing.


    22 december 2008 om 13:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!