Willemijn Stoffels (Land Life Company) plant bomen die je nooit water hoeft te geven

21 september 2015, 13:00

Met een speciale cocon kunnen jonge boompjes een jaar lang groeien in zeer droge gebieden. Land Life Company won met deze vinding recent de Postcode Loterij Green Challenge en een geldprijs van een half miljoen euro. 7 Ditches TV duikt in de timeline van directeur Willemijn Stoffels. “Ik geloof erg in dit bedrijf en het probleem van ontbossing.”

Een half miljoen euro van de Postcode Loterij gaat volgens Stoffels veel verschil maken. “We kunnen ons product nu op grotere schaal gaan testen.” Dat product, ‘the COCOON‘, is een soort kartonnen doos die werkt als een couveuse voor boompjes. “De boom kan op de inhoud van de COCOON een jaar lang overleven”, zegt Stoffels.

Dankzij een ingebouwd irrigatiesysteem, met een voorraad van 20 liter water, krijgt het boompje bijvoorbeeld kleine beetjes water toegediend. De wortels kunnen zo diep genoeg groeien om het grondwater te bereiken. “Je hoeft de boom nooit meer water te geven.”

Dadelboeren

Het product wordt bijvoorbeeld gebruikt door dadelboeren in Saudi Arabië of door de overheid in Mexico. Een COCOON kost 8 euro. “Dat wordt hopelijk nog minder”, aldus Stoffels.

Het idee is dat mensen zelf hun bomen kunnen planten en verzorgen. Stoffels wil de ‘community’ bij haar bedrijf betrekken. “We willen een financieel gezond bedrijf, maar ook een bijdrage leveren aan ontbossing.”

Bekijk het interview op 7 Ditches TV.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!