Op 11 december 2008 organiseert Multiscope het Marketing Pioneers evenement (Felix Meritis, Amsterdam). Hoofdspreker tijdens die dag is Jackie Huba, voor het eerst te zien in Nederland. Zij schreef samen met Ben McConnel “Citizen Marketers - When People are the Message”. Een marketing bestseller over de kracht van “Word of Mouth”. Sneller reageerders onder de Marketingfacts lezers kunnen er gratis bij zijn. Kijk in de comments voor uitnodigingscodes!
De Wall Street Journal was duidelijk over Citizen Marketers: “drop everything and read this book”. Ook Seth Godin was zeer enthousiast over het boek: “Wow. Every once in a while a book comes along that changes everything. Citizen Marketers is one of those books”. Jackie schreef ook “Creating Customer Evangelists - How Loyal Customers Become a Volunteer Sales Force”, door de New York Times geroemd als “the new mantra for entrepreneurial success”.
Jackie Huba is één van de bloggers van de Church of the Customer blog, die op het moment meer dan 23.000 vaste lezers heeft. In 2008 was zij één van de mede oprichters van “the Society for Word of Mouth”, een educatief en sociaal netwerk voor bedrijven die “Word of Mouth” als een deel van het DNA van hun organisatie zien. Haar onderzoekswerk naar klantloyaliteit haalde de Wall Street Journal, de New York Times, Fortune, BusinessWeek, de Financial Times en vele duizenden blogs.
Nederlandse topsprekers op Marketing Pioneers zijn Raimo van der Klein (Mobile Monday, SPRX) en Niek Veendrick (ilocal). Daarnaast presenteren zes pioniers hun vernieuwende concept of idee in een PEP talk van 15 minuten. De beste PEP talk wordt beloond met € 2.500. Natuurlijk is er tijdens en na het evenement voldoende tijd om te netwerken.