Word jij de nieuwe collega bij PressPage?

23 april 2015, 09:30

Vacature voor international marketing & communications manager

PressPage groeit snel, maar onze ambitie gaat nog veel verder. Ben jij net zo ambitieus en heb je het vak van marketing en communicatie helemaal onder de knie? Dan zou het zomaar kunnen dat jij bij ons op dat gebied de koers gaat bepalen.

Eerst iets over ons. PressPage ontwikkelt wereldwijd de meest innovatieve technologie voor de inrichting van de complete online nieuwsomgeving voor bedrijven en organisaties. We stellen merken in staat om de beste uitgevers van morgen te worden.

Ons klantenbestand is ontzettend divers: we richten newsrooms in voor wereldspelers als Regus, Verizon Wireless, Heinz, Booking.com, KLM, Michelin, Samsung en CBRE, maar bijvoorbeeld ook voor lokale merken zoals Universiteit Utrecht, Avrotros, Aegon, en Jumbo Supermarkten. Al deze organisaties hebben iets gemeen: de behoefte om hun online nieuws via alle mogelijke hardware- en sociale kanalen te verspreiden en deelbaar te maken, met een efficiënte workflow en een effectieve distributie.

PressPage heeft de afgelopen jaren een vooraanstaande positie verworven in dit unieke segment van de (online) PR-industrie. Onze sterke groei in het Europese vasteland, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika toont de kracht van onze newsroomtechnologie aan.

Die groei willen we versnellen met een internationaal marketing-en communicatieplan waar je u tegen zegt. That’s where you come in.

Je taakomschrijving

Wij steken momenteel veel energie in het vinden van leads. En met succes, maar we denken dat het slimmer kan. Als eindverantwoordelijke voor onze marketing en communicatie is het jouw missie om ervoor te zorgen dat onze doelgroep beter van ons op de hoogte is. Onze doelgroep bestaat enerzijds uit organisaties die op zoek zijn naar een newsroomprovider, en anderzijds uit organisaties die al actief zijn op dit gebied, maar nog niet weten dat ze met PressPage veel beter af zijn.

We verwachten een proactieve houding van je, met veel eigen inbreng en ideeën. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen én uitvoeren van een marketing- en communicatieplan dat leidt tot de verdere groei van PressPage en berekend is op de groei van een succesvolle start-up tot een leidende wereldspeler.

Als jij bent wie we zoeken, weet je precies hoe je invulling geeft aan de B2B communicatie die ons naar een hoger niveau tilt. Je weet hoe je onze bekendheid kunt vergroten door het opstellen van een content calendar en door samen te werken met onze merkjournalisten voor het publiceren van relevante blogs en whitepapers. Je weet via welke media je onze doelgroep kunt bereiken en legt moeiteloos contacten voor samenwerkingsverbanden. Je denkt mee over onze websiteteksten en zorgt dat je aanwezig bent op de juiste evenementen. Je bent een waardevolle collega voor onze salesafdeling en kunt eigenhandig campagnes opzetten via Google AdWords, LinkedIn, Facebook en Twitter. Je bent grenzeloos ambitieus en durft pas van een succes te spreken als PressPage dé norm is voor social media newsrooms en we tot onze nek in de inbound leads staan.

Je kwalificaties

  • Afgeronde opleiding in hoger onderwijs (Nederlands hbo of hoger).
  • Minimaal drie jaar ervaring in marketing en communicatie.
  • Aantoonbare ervaring in B2B marketing en communicatie.
  • Capaciteit om mondiaal te denken en campagnes te kunnen opzetten en coördineren voor de Europese en Amerikaanse markten.
  • Kennis van contentmarketing en social media kanalen is een must.
  • Kennis van online advertising is een must.
  • Sterke communicatie- en onderhandelingsvaardigheden.
  • Proactieve denker en doener.
  • Beheersing van de Engelse taal (gesproken en geschreven) spreekt voor zich, extra talen zijn een pré.
  • Kennis van online PR is een pré.

Wij bieden

Wij zijn een dynamische en snelgroeiende organisatie en zijn erg toegewijd aan onze klanten. We werken hard, maar proberen onszelf niet te serieus te nemen. We bieden een motiverende werkomgeving waarin erg actief wordt samengewerkt. Als jij je eigen ontwikkeling en instelling serieus neemt, krijg je bij ons de kans om je carrière naar een hoger niveau te brengen. Je zal werken met de meest geavanceerde technologie en de meest getalenteerde professionals in de branche. We bieden een goede beloningsstructuur in een professionele en uitdagende werkomgeving.

Bekijk hier de volledige vacature.

Reageer op deze vacature

Geïnteresseerd of vragen?

Als je interesse hebt in deze vacature en vindt dat je geschikt bent voor de positie, dan horen we graag van je. Stuur je cv en motivatiebrief voor 1 mei 2015 naar jobs@presspage.com ter attentie van Kick Hoyng. Neem ook vooral contact met ons op als je vragen hebt over de vacature.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!