Wouter Glaser (Glasnost Communications): “Ik ben geen zondagskind, ik moet er hard voor werken”
Wouter Glaser begon zowat in de wieg met ondernemen, werkte voor TomTom en Hyves en heeft inmiddels zijn eigen ‘award-winning’ PR-bedrijf, Glasnost Communications.
Glaser begon op zijn veertiende een eigen bedrijf, Gamermagazine, de eerste gamessite van Nederland. Na een artikel in Emerce in 1999 werd hij gevraagd om te komen werken bij internetbureau Clockwork. Glaser studeerde international communication management.
Hij is altijd al een druk baasje geweest. “Ik bedenk graag nieuwe dingen”, zegt hij. Zo komen er ook nieuwe Glasnost-titels bij binnenkort, want klanten als Vodafone en Reckitt Benckiser willen meer. Hij leerde het marketingvak onder meer bij Hyves en TomTom. Online heeft daar ook een belangrijk aandeel in. “Ik zit ook op Twitter, practice what you preach. Het is een mooi middel om te laten zien wat je doet.”
Zoals golfen in Schotland, getuige een Tweet. “Dit was de eerste en laatste keer golfen voor mij, ik ben te druk met werk.” Glaser is naar eigen zeggen geen zondagskind. “Ik moet er hard voor werken, niet alles lukt.”
Route
Glasnost probeert voor elk bedrijf de juiste marketingroute te bepalen. “Je moet de beer schieten voordat het nieuws uit de fles is”, zegt Glaser. Dat zoveel wil zeggen dat goede campagnes al af zijn voordat ze naar buiten gaan. “Mijn werk zit er meestal op als een persbericht is verzonden.”
Glaser vindt dat bedrijfscommunicatie het sterkst is als het volledig geïntegreerd is met alle takken van sport, dus ook online. “Zo lang het de doelgroep dient is het waardevol.”