Wouter Bos Nu Ook lid van Hyves

20 februari 2006, 12:04

Wouter Bos van de PvdA is ook lid geworden van community Hyves. “Hyves is binnen twee jaar uitgegroeid tot een grote virtuele gemeenschap, waarin mensen met elkaar in contact komen en in discussie kunnen gaan. Voor politici een goede plek om mensen te ontmoeten. Ik heb me natuurlijk aangesloten op de PvdA hyve en heb vrienden zoals Lodewijk Asscher (lijsttrekker PvdA in Amsterdam), en Marije van den Berg (lijsttrekker PvdA in Leiden). Ook zij maken via Hyves contact met kiezers uit hun stad,” zegt Wouter Bos op zijn weblog op Hyves. Ook tweede kamer lid Bert Bakker blijkt een eigen Hyve te hebben.

“Jongeren zijn steeds slechter te bereiken via de traditionele kanalen. Een belangrijk deel van hun communicatie vindt online plaats. Als politici jongeren aan zich willen binden, kan je natuurlijk het beste de dialoog op hun manier met ze aangaan”, zegt Raymond Spanjar, mede-oprichter van Hyves. Met inmiddels ruim 1,6 miljoen leden is Hyves een goede plek om de jonge consument op te zoeken.

Merken, ook politieke merken, beleven een brand coming out: worden steeds opener, gelijkwaardiger en gedienstiger. Zij bouwen werelden waarin zij hun consumenten, burgers of leden ontvangen. Bij deze merken-nieuwe-stijl gaat het om faciliteren in plaats van arrangeren. Het geldt voor religieuze merken, voor politieke merken, voor mediamerken, voor non-profit merken en ook voor commerciele merken. Het is net als met mensen: wie zich open opstelt kan de harten stelen van mensen. Veel meer dan iemand die nooit het achterste van z’n tong laat zien.

update: link Wouter Bos ingevoegd

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Daan

    Prachtig. Zo zag ik dit weekend, als lokale advertentie, de hyve van de nummer 10 van PVDA Haarlem gelinkt. Die dus specificiek jongeren wil aanspreken met dito standpunten. Mooie manier van super getargette (plaats + doelgroep) reclame (en nog voor weinig ook)!


    20 februari 2006 om 13:48
    KJ

    Ik denk dat Wouters trendwatchers ook naar de Daily Show kijken.


    20 februari 2006 om 14:05
    Tobias

    Ik vind het nogal populistisch naar jongeren toe overkomen.

    Wanneer zien we Wouter Bos met een bReEzAh (mét rietje) op de foto?


    20 februari 2006 om 15:56
    Cem

    @Tobias: Dus Hyves is alleen voor jongeren?


    20 februari 2006 om 18:02
    albert

    “Jongeren zijn slecht te bereiken via traditionele mediakanalen”. Wat een gelul. TV is nog steeds het belangrijkste medium waneer het gaat om het vormen van hun opinie. De tone of voice is belangrijker dan het medium maar dat kunstje hebben ze bij de PvdA nog niet helemaal onder de knie.


    20 februari 2006 om 21:01
    ErwinVanLun

    @Stonehead. Ik merkte dat ik niet eens de link had opgenomen naar Wouter Bos. ff geupdate.:-)Tx man.


    21 februari 2006 om 06:38
    jeroenmirck

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!


    21 februari 2006 om 13:25
    ErwinVanLun

    @jeroen: Niet leuk??? Niet nieuw? Te veel herhaling? Domme fout? Gekke reacties? FF duidelijk graag ! 😉


    21 februari 2006 om 13:37
    Fred

    Hyves, een geweldig idee dat iedereen al snel geweldig vindt en zich voor inschrijft. De grote vraag is echter: Wat moet je ermee? Erg slim!


    21 februari 2006 om 19:55
    Tobias

    @Cem: geen idee of Hyves alleen voor jongeren is, maar het is algemeen bekend dat een zeer grote meerderheid van de gebruikers jeugd is.


    22 februari 2006 om 13:00
    Raymond

    @tobias: meer dan 75% is ouder dan 18, 8% ouder dan 30.


    23 februari 2006 om 11:10
    jpschadde

    Ja hoor, ik heb Wouter toegevoegd. Eens kijken of hij bij al zijn 1998 vrienden ook reageert ;).


    25 februari 2006 om 16:13
    ErwinVanLun

    Dat is idd een beetje lastig met bekende Nederlanders. Ik hoorde een verhaal van een bn-er uit een televisie-serie die vrolijk aan het hyven was met z’n vrienden. Totdat Nederland ontdekte dat hij een eigen pagina had. Die stond natuurlijk meteen vol met fanmail. Misschien handig voor Hyves om een soort autorisatie aan te brengen: ‘wie mag krabbelen: iedereen, vrienden of vrienden van vrieden’; wie mag me zien? ; wie mag m’n e-mail zien? en wie m’n adres? en wie m’n 06 etc..


    25 februari 2006 om 16:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!