YouTube geldt als belangrijk nieuwsplatform

20 juli 2012, 11:29

We kijken niet alleen maar naar in-de-fik-stekende-scheten-filmpjes

Eén van de meest indrukwekkende gebeurtenissen in 2011 is toch wel de aardbeving en tsunami in Japan. Met een kracht van 9.0 op de schaal van Richter en ruim 18.000 doden was dit voor veel mensen rede om online op zoek te gaan naar informatie hierover. YouTube werd al snel hét platform waarop men nieuwe beelden als eerste vernam en in de 7 daarop volgende dagen werden de top 20 nieuws-gerelareerde video's over de ramp meer dan 96 miljoen keer bekeken.

De inwoners die getuige en/of slachtoffer waren van de ramp hadden veelal een videocamera tot hun beschikking waarmee vanuit tientallen hoeken de totstandkoming van de tsunami te zien was. De meest bekeken video (ruim 20 miljoen keer bekeken) komt van een beveiligingscamera op het vliegveld van Sendai.

Lalalalala

<iframe width=”530″ height=”398″ src=”http://www.youtube.com/embed/-DSSssHxm4Y” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

The most watched video of all was shot by what appeared to be fixed closed-circuit surveillance camera at the Sendai airport.

Paul van der Torre
Online Marketeer bij PeevdTee

Als allround online marketeer houd ik me bezig met de online zichtbaarheid van ZZP'ers en MKB bedrijven. Denk hierbij aan het ontwikkelen van websites, het schrijven van SEO teksten en de uitvoering van social media marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!