Yu-Gi-Oh! verovert ook Nederlandse markt

Yu-Gi-Oh! verovert ook Nederlandse markt

Yu-Gi-Oh! verovert Nederlandse marktDe Japanse strip Yu-Gi-Oh! verovert in de vorm van een kaartspel de Nederlandse jeugd. Volgens de jongeren tussen 4 en 12 jaar is het spel ‘tien keer vetter’ dan Pokemon. Maar wie of wat is Yu-Gi-Oh! nu eigenlijk?

Yu-Gi-Oh! is een knap staaltje merchandising van snackfabrikant Smiths. De voor het spel benodigde ‘chaps’, plastic varianten van een bierdopje, werden van februari tot en met mei gratis bij een zak chips geleverd. Ouders en grootouders hebben zich groen en geel gegeten om het bijbehorende verzamelalbum van hun kroost compleet te krijgen.

Yugi is de hoofdpersoon in de Japanse cartoonreeks die door Fox Kids op televisie wordt gebracht. Yu-Gi-Oh! is het best bekeken programma onder jongeren tot 12 jaar. Het draait in het programma net als in het spel om een Egyptisch kaartspel waarin monsters en andere magische figuren voorkomen. Het Amerikaanse bedrijf Upperdeck heeft alle figuren van Yu-Gi-Oh! op karton gezet. Het kaartspel heeft zich op die manier van tv naar het schoolplein verplaatst.

Yu-Gi-Oh! is inmiddels het tweede meest gezochte trefwoord in Nederland. Achter Idols (hoe kan het ook anders in de maand van de Idols-finale) maar voor Spongebob!

Meer zien/lezen over Yu-Gi-Oh:
http://www.upperdeckentertainment.com/
http://www.foxkids.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.