Zoek en gij zult winnen
Zoeken met Google en ondertussen kans maken op prijzen, wie wil dat nou niet? Blingo is een zoekmachine die dit mogelijk maakt, door willekeurig zoekvragen te belonen met prijzen.
Maak mensen blij met iets kleins en zij vertellen dit door, door, door en nog eens door op hun weblogs.
Volgens het business-model (pdf) en een video-reportage wil Blingo door het weggeven van iPods, Filmkaartjes etc. traffic genereren. De inkomsten komen vervolgens van de adverteerders op hun website.
Het werkt als volgt:
1. We pick a bunch of random winning times.
2. Search at the right time and you win. No registration required.
3. Then tell us where to send the prize.
Daarnaast kun je vrienden aanmelden, als zij winnen krijg je dezelfde prijs. Slimme aanpak om mensen over de streep te trekken het concept door te vertellen. Een simpele uitvoering rondom de Google API, waarmee sinds december vorig jaar al meer dan 7.000 prijzen zijn vergeven. Wat neer komt op een gemiddelde van 2 prijzen per uur.
Al met al: maak mensen blij met iets kleins en ze zullen hierover praten, dit doorvertellen en zich gelukkig voelen. Dit is pas echt VIRAAL.
slim bedacht, vraag me af hoeveel traffic je nodig hebt wil dit uit kunnen. Je krijgt natuurlijk wel een groep mensen die extra veel gaan zoeken en die niet op gesponsorde links klikken.
Ik heb trouwens een vraagje kan iemand mij helpen aan
onderzoeken over zoekgedrag op internet van de doorsnee nederlander? De nationale Search Engine Monitor van november 2004 heb ik al. Misschien zijn er recentere onderzoeken of vindingen gedaan. Reacties kunnen gedaan worden op marketingfacts of gemaild worden naar [email]rugr@eurorscg.nl[/email] Dank!