Zoekdienst ilse gaat zich richten op lokale markt

24 februari 2006, 13:59

Zowel Paul Molenaar als Nils Rooijmans zijn wat kryptisch in hun aankondiging dat er in dit jaar opnieuw wordt geinvesteerd in de zoekdienst ilse. Maar dat er wat gaat gebeuren is wel duidelijk:

“We hebben een aantal partijen gesproken over samenwerkingsvormen op het gebied van zoektechnologie, en voor ons is het duidelijk welke koers we gaan varen. De samenwerkingen zijn nog niet bezegeld (paar weekjes nog), maar wel is duidelijk dat ilse.nl zich helemaal zal toeleggen op een eigen zoekdomein. Daarbij is kennis over het lokale domein belangrijk, maar ook op onderwerpgebieden. We zullen de brede ‘www-index’ niet langer zelf doen, maar zorgen wel dat onze kennis over het lokale domein wordt ingebracht in het geheel.” aldus Paul Molenaar, directeur ilse media op zijn weblog.

De zoekdienst van ilse media heeft de laatste jaren aan populariteit ingeboet ten gunste van marktleider Google maar de naamsbekendheid is nog steeds hoog blijkt uit recente onderzoeken (o.a. Nationale Search Engine Monitor).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!