Zoekmachinemarketing heeft grootste ROI
Op de Ad:Tech-beurs in New York was het adverteren via zoekresultaten het belangrijkste onderwerp.
Dat search engine marketing de belangrijkste vorm van online adverteren wordt, staat volgens marktleider Google buiten kijf. “Search is een fantastisch mechanisme voor opleiding en informatie; het is ook een pull- en niet een pushmedium omdat klanten ons vertellen wat zij willen”, aldus Patrick Keane, hoofd sales strategie bij Google.
Volgens recent onderzoek van het zoekmachinebedrijf is zoeken een van de belangrijkste activiteiten van de internetter. E-mail wordt door 91% van de internetgebruikers als hoofdactiviteit genoemd, zoeken scoort 81%, onderzoek 62%, het bekijken van plaatselijke content 59% en het lezen van nieuws 55%. Search engine marketing heeft volgens de Google-statistieken wel de hoogste return-on-investment. Het draait quitte bij een omzet van 29 dollarcent per conversie, terwijl dit bij e-mailmarketing 59 dollarcent is. Direct mail is het duurst: hier moet per binnengehaalde klant 10 dollar omgezet worden, voordat het iets oplevert.
Bron :