Zorgverzekeraars starten najaarscampagnes (vervolg)

7 november 2003, 18:59

Nadat eerder VGZ, Zilveren Kruis Achmea en Amev waren gestart met hun najaarscampagne, lijken nu ook de andere verzekeraars zich te hebben gemend in de strijd om de zorgverzekerden. Ik heb in ieder geval de afgelopen weken de nieuwe campagnes van FBTO en Amicon gezien. ONVZ Zorgverzekeraar en CZ komen volgende week met hun campagnes. Welke hebben we nu nog niet gehad?

Amicon

Amicon TV CommercialZorgverzekeraar Amicon is sinds kort met de nieuwe commercials te zien en te horen in de media. Het thema van de campagne is ‘De overheid snijdt, Amicon verzacht de pijn’. Er is dit jaar ??n nieuwe commercial gemaakt, met als onderwerp de behandelingen die de overheid uit het ziekenfondspakket haalt, die Amicon blijft vergoeden. Medewerkers gaan in de commercial op pad om Amicon hartstikke beroemd te maken. In verschillende situaties als een bioscoop, een vliegtuig en een bejaardentehuis roept steeds een andere medewerker dat Amicon fysiotherapie, of de pil, of de tandarts vergoedt. In de radio-commercials is gekozen voor ??n onderwerp per spot, zoals fysiotherapie, tandheelkunde of de pil. Daarnaast is Amicon uiteraard ook in print en online te zien.

ONVZ Zorgverzekeraar

Op 10 november gaat de nieuwe reclamecampagne van ONVZ Zorgverzekeraar van start met nieuwe commercials voor radio en tv. Het centrale thema van de campagne is ‘Je lichaam is je thuis’. Dit sluit aan bij de ONVZ-filosofie waarin het kostbaarste bezit van een mens, een goede gezondheid, centraal staat. De drie nieuwe tv-commercials zijn te zien op alle publieke en een aantal commerci?le zenders. Daarnaast heeft ONVZ een vakbladcampagne ontwikkeld die begin november in de verzekeringsvakpers zal verschijnen.

CZ

Ook zorgverzekeraar CZ start maandag 10 november een nieuwe themacampagne. De campagnes zal uitsluitend op de radio (onder meer Radio 2, Eadio 538 en Sky Rdio) te horen zal zijn. De radiospots gaan over de kosten in de zorg en de daarmee samenhangende pakketwijzigingen per 1 januari 2004. Ook worden de diensten en producten van CZ onder de aandacht gebracht. CZ heeft haar website vernieuwd waarbij een samensmelting is ontstaan van de bestaande CZ-site en de CZ-medicinfo-site. De site is opgedeeld in ‘verzekeren’ en ‘gezondheid’. De subsite ‘ouder en kind’ is nieuw en richt zich op gezinnen met jonge kinderen.

Zie ook:

http://www.nijgh.nl/assudoc/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!