Blogger worden bij Marketingfacts
Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).
Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?
Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!
Blogger in 6 stappen
- Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
- Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
- Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
- Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
- En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief
We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.
What’s in it for you?
- Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
- Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
- Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
- Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer
En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:
(bron: Ian Barnard)
Recente artikelen
Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.
Reddit streeft ernaar een ‘alternatief voor sociale media’ te zijn.
Financieel gedrag is namelijk knap ingewikkeld geworden voor scholieren: uitstaande Tikkies, flexibele bijbaantjes, bestellingen die retour moeten; hoe houd je nog overzicht op je inkomsten en uitgaven?
Adverteren bij streamingdiensten als Videoland of Disney+ wordt steeds populairder. Ook internationaal zien we dat steeds meer grote streamers adverteerders een plek geven op hun platform door het aanbieden van een abonnement met advertenties waarvoor de consument dan minder betaalt. Dit noemen we SAVOD (Subscription Advertising Video On Demand). Videoland is hier al in 2020 mee gestart en sinds 2024 bieden ook Disney+, SkyShowtime en HBO Max in Nederland een SAVOD-optie aan.
Strategie draait in essentie om het realiseren van doelen door het planmatig inzetten van middelen.
‘Consistent zijn kan, ook in 2025.’
Wat moet je nou echt gezien hebben aan cases om je strategische denkspier weer te voeden met verse inzichten? Ik zet 7 boeiende winnaars voor je op een rij.
Dertig bezichtigingen, boven de vraagprijs, binnen een week van de markt. Het klinkt als succes. Makelaars zetten het trots op Funda, LinkedIn en in folders. Maar wat betekent het eigenlijk? Voor de koper? Voor de waarde? Voor het vertrouwen? En belangrijker wat kunnen wij als marketeers hiervan leren?
Een ATL-campagne opzetten is spannend, je doet het immers om op te kunnen vallen en je wilt dat dit zeker slaagt. Als marketeer weet je hoe waardevol het kan zijn voor je merkbereik, maar je kan er zoveel kanten mee op. Kies je voor impact of voor bereik? Ga je voor video, print of buitenreclame of alles tegelijk? En als je die strategie dan eindelijk scherp hebt, hoe krijg je dan iedereen intern mee in je verhaal?
Met 89 presentaties, paneldiscussies en demonstraties verspreid over twee dagen, stond deze editie van de ‘Insight Innovation Exchange’ in het teken van de herovering van de menselijke maat in een tijdperk vol AI-gedreven innovatie.
De kunstwereld is haar prijsgevoel kwijt. Terwijl jonge generaties kunst kopen uit verlangen naar betekenis, esthetiek en identiteit, blijft de sector worstelen met onnavolgbare prijsstrategieën en een verdienmodel dat kunstenaars nauwelijks bestaanszekerheid biedt. Wat vroeger werd geleid door reputatie, carrière en institutionele steun, is vervangen door hype en marktgevoel, met soms desastreuze gevolgen.
Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.
Reddit streeft ernaar een ‘alternatief voor sociale media’ te zijn.
Financieel gedrag is namelijk knap ingewikkeld geworden voor scholieren: uitstaande Tikkies, flexibele bijbaantjes, bestellingen die retour moeten; hoe houd je nog overzicht op je inkomsten en uitgaven?
Adverteren bij streamingdiensten als Videoland of Disney+ wordt steeds populairder. Ook internationaal zien we dat steeds meer grote streamers adverteerders een plek geven op hun platform door het aanbieden van een abonnement met advertenties waarvoor de consument dan minder betaalt. Dit noemen we SAVOD (Subscription Advertising Video On Demand). Videoland is hier al in 2020 mee gestart en sinds 2024 bieden ook Disney+, SkyShowtime en HBO Max in Nederland een SAVOD-optie aan.
Strategie draait in essentie om het realiseren van doelen door het planmatig inzetten van middelen.
‘Consistent zijn kan, ook in 2025.’
Wat moet je nou echt gezien hebben aan cases om je strategische denkspier weer te voeden met verse inzichten? Ik zet 7 boeiende winnaars voor je op een rij.
Dertig bezichtigingen, boven de vraagprijs, binnen een week van de markt. Het klinkt als succes. Makelaars zetten het trots op Funda, LinkedIn en in folders. Maar wat betekent het eigenlijk? Voor de koper? Voor de waarde? Voor het vertrouwen? En belangrijker wat kunnen wij als marketeers hiervan leren?
Een ATL-campagne opzetten is spannend, je doet het immers om op te kunnen vallen en je wilt dat dit zeker slaagt. Als marketeer weet je hoe waardevol het kan zijn voor je merkbereik, maar je kan er zoveel kanten mee op. Kies je voor impact of voor bereik? Ga je voor video, print of buitenreclame of alles tegelijk? En als je die strategie dan eindelijk scherp hebt, hoe krijg je dan iedereen intern mee in je verhaal?
Met 89 presentaties, paneldiscussies en demonstraties verspreid over twee dagen, stond deze editie van de ‘Insight Innovation Exchange’ in het teken van de herovering van de menselijke maat in een tijdperk vol AI-gedreven innovatie.
De kunstwereld is haar prijsgevoel kwijt. Terwijl jonge generaties kunst kopen uit verlangen naar betekenis, esthetiek en identiteit, blijft de sector worstelen met onnavolgbare prijsstrategieën en een verdienmodel dat kunstenaars nauwelijks bestaanszekerheid biedt. Wat vroeger werd geleid door reputatie, carrière en institutionele steun, is vervangen door hype en marktgevoel, met soms desastreuze gevolgen.
Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.
Reddit streeft ernaar een ‘alternatief voor sociale media’ te zijn.
Financieel gedrag is namelijk knap ingewikkeld geworden voor scholieren: uitstaande Tikkies, flexibele bijbaantjes, bestellingen die retour moeten; hoe houd je nog overzicht op je inkomsten en uitgaven?
Adverteren bij streamingdiensten als Videoland of Disney+ wordt steeds populairder. Ook internationaal zien we dat steeds meer grote streamers adverteerders een plek geven op hun platform door het aanbieden van een abonnement met advertenties waarvoor de consument dan minder betaalt. Dit noemen we SAVOD (Subscription Advertising Video On Demand). Videoland is hier al in 2020 mee gestart en sinds 2024 bieden ook Disney+, SkyShowtime en HBO Max in Nederland een SAVOD-optie aan.
Strategie draait in essentie om het realiseren van doelen door het planmatig inzetten van middelen.
‘Consistent zijn kan, ook in 2025.’
Wat moet je nou echt gezien hebben aan cases om je strategische denkspier weer te voeden met verse inzichten? Ik zet 7 boeiende winnaars voor je op een rij.
Dertig bezichtigingen, boven de vraagprijs, binnen een week van de markt. Het klinkt als succes. Makelaars zetten het trots op Funda, LinkedIn en in folders. Maar wat betekent het eigenlijk? Voor de koper? Voor de waarde? Voor het vertrouwen? En belangrijker wat kunnen wij als marketeers hiervan leren?
Een ATL-campagne opzetten is spannend, je doet het immers om op te kunnen vallen en je wilt dat dit zeker slaagt. Als marketeer weet je hoe waardevol het kan zijn voor je merkbereik, maar je kan er zoveel kanten mee op. Kies je voor impact of voor bereik? Ga je voor video, print of buitenreclame of alles tegelijk? En als je die strategie dan eindelijk scherp hebt, hoe krijg je dan iedereen intern mee in je verhaal?
Met 89 presentaties, paneldiscussies en demonstraties verspreid over twee dagen, stond deze editie van de ‘Insight Innovation Exchange’ in het teken van de herovering van de menselijke maat in een tijdperk vol AI-gedreven innovatie.
De kunstwereld is haar prijsgevoel kwijt. Terwijl jonge generaties kunst kopen uit verlangen naar betekenis, esthetiek en identiteit, blijft de sector worstelen met onnavolgbare prijsstrategieën en een verdienmodel dat kunstenaars nauwelijks bestaanszekerheid biedt. Wat vroeger werd geleid door reputatie, carrière en institutionele steun, is vervangen door hype en marktgevoel, met soms desastreuze gevolgen.