Meer dan 25% van de mensen heeft een beperking. En die worden vrijwel nooit meegenomen in persona's, marketinguitingen, huisstijlen en websites of apps. Daar vind ik wat van en ben daarom adviseur, trainer en projectmanager digitale toegankelijkheid en inclusie bij het bureau Digitaal Toegankelijk. Na ruim 15 jaar ervaring in marketing op het snijvlak met techniek en e-commerce, was het tijd om iets zinnigs te doen met mijn kennis. Schreef ooit twee boeken (Schrijven voor het web en sociale media + Maak van je webwinkel een succes) en was eindredacteur Marketingfacts Jaarboek 2012. Ik ben ook nog steeds in te schakelen als freelance adviseur strategische marketing.
Digitale inclusie gaat erom dat je probeert het web of je app voor iederéén beschikbaar en toegankelijk te maken. Als je feiten wilt om jezelf of je baas te overtuigen: ik heb de research vast voor je gedaan.
Werkt jouw website ook voor mensen die níet op jou lijken?
BRB, even een nieuw boek schrijven...Voor wie altijd al bestsellerauteur had willen worden, dit boek vertelt je hoe dat moet. De makkelijke én de moeilijker route.