B2B marketing is een geweldig vak. Als dienstverlenende marketeer en als examinator NIMA B Business Marketing heb ik veel keukens van binnen gezien. Daardoor weet ik dat elke product-/marktcombinatie anders is. Uiteindelijk gaat het om het resultaat en dat is ook wat mij drijft. Elke dag ;)
Allround B2B-marketeers liggen niet voor het oprapen..
(..maar zijn wel keihard nodig). Drie redenen waarom B2B-bedrijven moeilijk aan breed georiënteerde, generalistische marketingprofessionals komen.
Politieke campagnes zijn spiegel voor marketeers
En 7 gekleurde wetten die elke marketeer zou moeten toepassenDe peilingen voor de Tweede Kamerverkiezingen zaten er flink naast. Niet…
Waarom worstelen marketeers met events?
Wat levert een event je nu eigenlijk op en hoe meet je dat? Alle marketingvragen komen ongeveer terug bij het…
Langzaam scoort het best bij B2B-automation en contentmarketing
Wij marketeers houden wel van een trendje. Met z’n allen hollen we er achteraan, totdat de hype weer mainstream wordt…
Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)
Deze week struikelde minister Halbe Zijlstra over een leugen. Eentje van lang geleden, maar toch. Een typisch voorbeeld dat liegen…
Hoe maken marketeers het verschil met de persoonlijke factor?
Marketing is meer een inhoudelijk technologisch vak dan ooit. Content, views, clicks, likes, shares, search, analytics en engagement zijn enkele…
Content is goed, maar contact is beter
Waarom handen schudden zo waardevol is in b2b-marketing“Je rechterhersenhelft beslist en je linker maakt er een verhaaltje bij dat logisch…
Dé succesfactor in je marketing: niet het middel, maar de mens
De afgelopen jaren dachten we onder invloed van de razendsnelle online ontwikkelingen dat het middel ons marketingsucces bepaalde. Maar steeds…
Het merkjaar 2015: een prijzenslag
Marketeers, het was me het jaartje wel. Wie dacht dat ie nog kon scoren met emotionele merkwaarden, die sloeg de…