Bart Schutz

Chief Psychology Officer (&mng; partner) bij Online Dialogue

Bart is wereldwijd een toonaangevende persuasion expert. Als consumenten-psycholoog (of economisch psycholoog / gedragseconoom) heeft Bart sinds eind jaren '90 zowel academische, strategische als pragmatische ervaring in het digitaal groeien van bedrijven door in inzetten van inzichten uit de psychologie (en deze te combineren met digitale data-analyses en online experimenten). Bart is internationaal veel gevraagd voor zijn inspirerende keynotes, waarin hij u op verrassende wijze aantoont hoe slecht wij (het brein van) onze klant kennen, en waarin hij op elegante en vermakelijke wijze toont hoe eenvoudig uw klant te verleiden is. "Digitale media zijn een Wereldwijd Wetenschappelijk Walhalla. Ze maken gedrag meet- en testbaar. U kunt beter leren waarom klanten voor u kiezen dan die klant dat van zichzelf weet” (Bart Schutz). Bart is mede-oprichter en "Chief Psychology Officer" binnen het internationale prijzen winnende en data en brein wetenschappen toepassende adviesbureau OnlineDialogue.com. Bart's blog is WheelofPersuasion.com, en hij verzorgt de inmiddels fameuze "Master of Online Persuasion" (zie onlinedialogue.com/academy).

Digital Food: onstuimige groei in online foodmarkt
De digital foodmarkt is enorm in beweging. Kritische consumenten, intense prijsconcurrentie, nieuwe digitale spelers en de onstuimige groei in online food zorgen…
In 7 stappen naar een DMP-klantcontactstrategie
Inmiddels zijn veel marketeers overtuigd van het nut van datamanagementplatformen (DMP's). Inmiddels gebruikt 40 tot 50 procent van de marketeers een DMP. Van het…
Google Firebase: de volgende stap in app-analytics en app-ontwikkeling
Google heeft vannacht tijdens Google I/O een nieuwe release van Firebase gelanceerd, één uniform platform voor Android-, iOS- en mobile…
Marketing automation: zo haal je de maximale ROI uit grote AdWords-campagnes
Een van de belangrijkste uitdagingen van SEA-specialisten is het behalen van een optimale ROI uit AdWords-campagnes binnen de beschikbare tijd. Echter,…
Google Universal Analytics uit bèta – remarketingfunctionaliteit beschikbaar
Sinds vorige week is Googles Universal Analytics uit de bèta en is de displayfunctionaliteit ook binnen Universal Analytics beschikbaar. Het ontbreken van…
Hoe word je een conversie-superhero in 4 stappen
Dat het structureel verbeteren van je websiteconversie cruciaal is om in het online concurrentiegeweld mee te komen, staat buiten kijf.…
Structurele conversieoptimalisatie cruciaal voor top-3 positie in online marketing
Sinds de introductie van betaalbare testsoftware zoals Visual Website Optimizer en Optimizely zijn er geen drempels meer voor het opzetten…
Verhoog je omzet en bespaar mediakosten met websitepersonalisatie
Hoe relevanter de website die bezoekers zien, hoe groter de kans dat zij ook daadwerkelijk tot conversie overgaan. Niet voor…
Google Analytics meet nu online én offline customer journey door
Tijdens de Google Analytics Partner Summit in Mountain View wordt nieuwe Google Analytics-functionaliteit gepresenteerd. Naast de eerder beschreven cross device-metingen…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!