Bart is wereldwijd een toonaangevende persuasion expert. Als consumenten-psycholoog (of economisch psycholoog / gedragseconoom) heeft Bart sinds eind jaren '90 zowel academische, strategische als pragmatische ervaring in het digitaal groeien van bedrijven door in inzetten van inzichten uit de psychologie (en deze te combineren met digitale data-analyses en online experimenten). Bart is internationaal veel gevraagd voor zijn inspirerende keynotes, waarin hij u op verrassende wijze aantoont hoe slecht wij (het brein van) onze klant kennen, en waarin hij op elegante en vermakelijke wijze toont hoe eenvoudig uw klant te verleiden is. "Digitale media zijn een Wereldwijd Wetenschappelijk Walhalla. Ze maken gedrag meet- en testbaar. U kunt beter leren waarom klanten voor u kiezen dan die klant dat van zichzelf weet” (Bart Schutz). Bart is mede-oprichter en "Chief Psychology Officer" binnen het internationale prijzen winnende en data en brein wetenschappen toepassende adviesbureau OnlineDialogue.com. Bart's blog is WheelofPersuasion.com, en hij verzorgt de inmiddels fameuze "Master of Online Persuasion" (zie onlinedialogue.com/academy).