Caroline Korsten is actief op het internet sinds midden jaren negentig. Ze studeerde communicatie en (gezondheids)psychologie en heeft een brede kennis en werkervaring op het gebied van PR, journalistiek, marketingcommunicatie en reputatiemanagement. Gewerkt bij diverse multinationals. Deze Europa-trotter woonde vier jaar in Duitsland en twee jaar in Engeland. Geinteresseerd in alles wat met online communicatie en psychologie te maken heeft.
Effectiever werken met mindfulness
Mindfulness is hot. Je kunt bijna geen tijdschrift meer open slaan of er staat wel een artikel in over mindfulness.…
PR speelt een steeds belangrijkere rol
Een paar weken geleden las ik een artikel in Advertising Age van Jeffrey Davidoff. In dat artikel stelt Davidoff dat…
Vodafone niet blij met naam medewerker op blog
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Het elke klant honderd procent naar de zin maken is onmogelijk. Maar dat bedrijven er…
Web 2.0 niet interessant voor Duitse journalisten
Net voor mijn vakantie kwam ik op een Duitse website de Media studie 2007 (pdf) tegen. Uit het onderzoek onder…
Balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR
PR Week publiceerde gisteren een interessant artikel over de balans tussen traditionele en nieuwe media bij crisis PR. In het…
Blogs en online groepen bereiken generatie Y best
De jongerenmarkt, vaak aangeduid met de term generatie Y, is voor veel bedrijven een belangrijke doelgroep. Maritz Research heeft deze…
Web 3.0 volgens Google
Ik vond op YouTube een interessante video waarop de CEO van Google, Eric Schmidt antwoord geeft op de vraag…
Drie niveaus van online reputatiemanagement
Vaak worden Online Reputation Management (ORM) en Search Engine Reputation Management (SERM) in een adem genoemd. Ze liggen ook wel…
Online reputatie management: niet alleen voor grote bedrijven
”Look who’s talking about you online” kopt Wall Street Journal Online vandaag. Daarmee wordt niet alleen gedoeld op de grote…