Christian van Santen

eigenaar/oprichter bij Van Santen Netwerk

Bureau wordt Lab
Het is niet meer dan logisch om data-, neuro- en gedragswetenschap binnen de structuur van de marketingcommunicatie te brengenWe zijn…
Het bureau van de toekomst ís geen bureau
Samenwerkende multidisciplinaire marcomteams zijn het antwoord op deze nieuwe tijden“En het 'Bureau van het Jaar 2021' is ... (tromgeroffel) ...…
Covid maakt samenwerkingsverbanden sterker
Zorg ervoor dat je marcompartners het verlengstuk van het interne communicatieteam wordenCovid-19 heeft de wereld in nog geen jaar tijd…
Remote talent gaat het verschil maken
Lou Reed zong ooit: ‘There is no Michelangelo coming from Pittsburgh’. Hij citeerde zijn kunstbroeder Andy Warhol, die meende dat…
Tijd van het bureau is voorbij
Voor de bureauwereld is het nu het beste om het woord ‘bureau’ te vergetenDe Nederlandse bureauwereld had het al heel…
Hoe ziet de marcom-branche er in het post-coronatijdperk uit?
Scenariodenken: het recept voor vooruitgangHoe gaan we de marketingcommunicatie-branche straks na corona vormgeven? Er zijn verschillende scenario’s denkbaar, waarvan er…
Na corona: het moment van de waarheid voor de bureauwereld
Reclame is de gouden gans van marketing en communicatie. Maar in de coronacrisis is gebleken dat andere disciplines de aandacht…
Hoe een crisis de communicatiebranche eindelijk reorganiseert
De coronacatastrofe zal ook in de communicatiesector leiden tot een nieuw normaal. Wie de contouren ervan ontrafelt, begrijpt dat dit…

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!