Dianne Joosten

B2B Marketeer bij RVS Marketing

Ik ben Dianne Joosten en 36 jaar oud, geboren en getogen in Brabant. Na de HBO opleiding International Media & Entertainment Management, heb ik in 2010 de opleiding Master Marketing succesvol afgerond. Ik heb 12 jaar ervaring als B2B marketeer en werk sinds 2021 bij RVS Marketing. Daarnaast ben ik mama van drie hele lieve dochters. Ik vind zo ongeveer alles op het gebied van marketing interessant, zoals PR, het organiseren van events, content marketing, online marketing, email marketing, social media en vooral strategische marketing. Daarnaast is circulaire economie een nieuw interessegebied. Ik geloof in een leven lang leren of ontwikkelen en ben daarom ook SMP bij NIMA (Senior Marketing Professional). Naast lezen, tv kijken, sporten, tijd doorbrengen met gezin en vrienden is schrijven ook zeker een hobby van me.

5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken
Praktische tips voor het delven van deze datagoudmijn: vind concrete aanknopingspunten voor optimalisatieEnhanced ecommerce is sinds juli 2014 beschikbaar. Met…
Meer onlinemarketingrendement met attributie
Praktische toepassingen van attributie met Google AnalyticsGoogle Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn…
De zin en onzin van 95 procent significantie bij A/B-testen
Praktische richtlijnen voor het omgaan met significantie bij A/B-testenIedereen die testen inzet voor conversie-optimalisatie kent het probleem van de positieve…
4 voorbeelden van online testen gericht op groei en innovatie
Met online experimenten is veel meer mogelijk dan conversie-optimalisatieVeel organisaties zetten experimenten in voor het optimaliseren van conversie door het…
Hoeveel impact heeft sitesnelheid op het rendement van online marketing?
Op een langzame site haken bezoekers sneller af. Bezoekers kijken minder, zijn minder tevreden en kopen minder. Iedere professional in…
Hoe moet je budgetteren voor online marketing?
Budgetteren kan op basis twee uitgangspunten: kostenbeheersing of rendementsoptimalisatie. Graag wil ik een discussie starten over het meest geschikte uitgangspunt…
Forrester onderzoek naar web analytics leveranciers heeft veel winnaars
Afgelopen donderdag presenteerde Forrester een vergelijkend onderzoek over web analytics software. Opvallend is dat het onderzoek maar liefst 5 winnaars…
Onderzoek naar web analytics gebruik: zoeken naar toegevoegde waarde
ClickValue heeft in samenwerking met MarketingFacts en WebAnalyticsFacts onderzoek gedaan naar gebruik van web analytics. De voornaamste conclusie is dat…
Waarom gebruikt niet iedereen Google Analytics?
Op 22 oktober was er een laatste update van Google Analytics(GA). Sinds deze update zijn de features van GA vrijwel…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!