Begin 2019 ben ik bij Merkle Amsterdam komen werken als Web Analytics Consultant. Daarvoor werkte ik als wetenschapper en heb ik veel ervaring opgedaan met data analytische technieken. Daarom ben ik nu, samen met een aantal collega’s van Merkle, bezig om doormiddel van data analyses vraagstukken omtrent de effectiviteit van online marketing beter in kaart te brengen. Hierbij zijn we vooral bezig met hoe we inzichten uit attributie modellen, media mix mondeling en experimenten samen kunnen brengen. Ook zijn we bezig met voorspellende modellen om customer lifetime predictie in te zetten om data niet alleen te analyseren maar ook te activeren.
5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken
Praktische tips voor het delven van deze datagoudmijn: vind concrete aanknopingspunten voor optimalisatieEnhanced ecommerce is sinds juli 2014 beschikbaar. Met…
Meer onlinemarketingrendement met attributie
Praktische toepassingen van attributie met Google AnalyticsGoogle Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn…
De zin en onzin van 95 procent significantie bij A/B-testen
Praktische richtlijnen voor het omgaan met significantie bij A/B-testenIedereen die testen inzet voor conversie-optimalisatie kent het probleem van de positieve…
4 voorbeelden van online testen gericht op groei en innovatie
Met online experimenten is veel meer mogelijk dan conversie-optimalisatieVeel organisaties zetten experimenten in voor het optimaliseren van conversie door het…
Hoeveel impact heeft sitesnelheid op het rendement van online marketing?
Op een langzame site haken bezoekers sneller af. Bezoekers kijken minder, zijn minder tevreden en kopen minder. Iedere professional in…
Hoe moet je budgetteren voor online marketing?
Budgetteren kan op basis twee uitgangspunten: kostenbeheersing of rendementsoptimalisatie. Graag wil ik een discussie starten over het meest geschikte uitgangspunt…
Forrester onderzoek naar web analytics leveranciers heeft veel winnaars
Afgelopen donderdag presenteerde Forrester een vergelijkend onderzoek over web analytics software. Opvallend is dat het onderzoek maar liefst 5 winnaars…
Onderzoek naar web analytics gebruik: zoeken naar toegevoegde waarde
ClickValue heeft in samenwerking met MarketingFacts en WebAnalyticsFacts onderzoek gedaan naar gebruik van web analytics. De voornaamste conclusie is dat…
Waarom gebruikt niet iedereen Google Analytics?
Op 22 oktober was er een laatste update van Google Analytics(GA). Sinds deze update zijn de features van GA vrijwel…