Erik van Roekel

Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Social media in Nederland 2024: LinkedIn valt op als grootste stijger, Threads geen threat voor X

De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2024 zijn bekend: LinkedIn is opvallend genoeg de grootste groeier en Threads blijkt nog geen grote bedreiging.

Social media in Nederland 2023: Instagram en Tiktok mateloos populair, jongeren lopen weg bij Facebook, Instagram en YouTube

De nieuwste cijfers over social media gebruik in Nederland voor 2023 zijn bekend: Facebook en Twitter verliezen bijna een half miljoen gebruikers.

Social media in Nederland 2022: WhatsApp minder intensief gebruikt, opmars TikTok zet door
Voor het eerst inzicht in het gebruik van Telegram, Discord, Clubhouse, Reddit en TwitchMinder Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook…
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
YouTube en Pinterest profiteren van extra vrije tijd in coronatijdHet TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in…
Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers
Het ideale profiel voor de persoonlijkheid van een data-driven marketeerEr is grote behoefte aan data-gedreven strategen, marketeers en communicatiespecialisten. Maar…
Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook
Dagelijks gebruik Twitter en LinkedIn in de lift, Instagram en YouTube grootste stijgersSocial media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders.…
Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence
IBM Watson maakt profielen op basis van échte klantenWe kennen inmiddels allemaal het principe 'buyer persona': een manier om uit je doelgroep…
Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren
De inzet van zoekmachinemarketing: de case van het Safari Meeting CentreDe vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel…
Het belang van goede data-communicatie
Bij goede data-communicatie is data slechts ondersteunendAls je wilt dat er actie wordt ondernomen op basis van jouw analyses, dan…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!