Ernst-Jan Kruize

Projectleider Hospitality bij Gemeente Utrecht

Ernst-Jan Kruize (1969) is Directie-secretaris bij de Gemeente Utrecht. Hij werkt sinds 1996 in de wereld van interactieve marketing en customer (self)service. Hij was onder andere werkzaam voor SPARQ, DDMA, KSF, de Klanten Contact Academie en Tieto. In opdracht van de Klanten Service Federatie geeft Ernst leiding aan een denktank die een visie op customer service in 2027 ontwikkelt. Als (Marketing)Communicatiewetenschapper en Customer Service Expert houdt Ernst-Jan zich in de dagelijkse praktijk bezig met vraagstukken op het gebied van waardecreatie via klantcontact en customer service. Hij heeft ruime ervaring op het gebied van klantenservice, contact centers en digital customer service. Ernst-Jan presenteert en publiceert ook regelmatig over deze onderwerpen. Sinds 2004 actief als blogger op Marketingfacts

De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal
Het is de missie van MessageBird om het overgecompliceerde 'customer communication'-domein simpeler en moderner te maken. De startup uit Amsterdam,…
Lief, leed, zweetsokken en leven op Red Bull: de magie van StartupBus Europe
Hackers, hustlers en hipsters 72 uur opgesloten in rijdende hackathon De wereld van de startups heeft zo zijn eigenaardigheden, met…
TMG Startups: “We gaan ons niet te veel met de zaken bemoeien”
Interview met Axel Kenninck, manager van de incubator-tak van TMG MediaKlassieke (print)uitgevers hebben het lastig, daarom zoeken ze naar nieuwe…
Marc de Vries van TMG wordt Country Manager Twitter in Nederland
Hij was al een korte tijd geen CEO van Hyves meer, maar de move van TMG naar Twitter mag niettemin…
Waarom Twitter naar Nederland komt
Het gerucht ging al langer, anderhalf jaar om precies te zijn, maar Twitter komt nu echt naar Nederland. Inmiddels is…
Hoe een video viraal gaat zónder mallotige Koreaan
“Doe mij maar een viral.” Elke PR-professional is weleens in de gênante situatie terechtgekomen dat een (potentiele) klant vroeg, smeekte…
Briljant staaltje newsjacking met #negerdag en @howardkomproe
Maar wie kaapt nu wiens nieuws?Een klassiek staaltje newsjacking konden wij vorige week donderdagavond en vrijdag in actie zien: #negerdag.…
Hoe word ik een echte goeroe?
Aangezien de augurken in de comments hier op Marketingfacts een meester zijn in het afplassen van goeroes, maar zelf vaak…
Drie social media marketing trucs die ik niet meer wil zien in 2012
Dat 2012 maar een succesvol social media marketingjaar moge worden! Want, 2012 gaat het jaar worden waarin wij het doodnormaal…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!