Erwin Moojen

Marketing Automation Afficionado bij 22 Times

Na een opleiding Commerciële Economie aan de International School of Economics Rotterdam en de universiteit van Barcelona, is Erwin zijn loopbaan begonnen bij MeesPierson. Om vervolgens Westerse Economie les te geven aan de Yang-En universiteit in Fujian, China. Bij terugkomst in Nederland heeft Erwin in diverse marketing rollen gewerkt bij Elsevier bedrijfsinformatie, LexisNexis en Elsevier Science. Daarnaast heeft hij in de avonduren een opleiding Politiek & Communicatie aan de Vrije Universiteit gevolgd. Vervolgens is Erwin in 2005 gestart met 22 Times. Daarnaast heeft hij zich ingezet voor het vak. Bij DeMeter voor delen van best practice met vakgenoten. Bij de DDMA heeft hij bijgedragen aan de huidige anti-spam wetgeving en heeft hij de jaarlijkse email marketing benchmark geïnitieerd. Uiteraard is hij zich ook op marketing en technisch vlak blijven ontwikkelen, zoals bij de New York Code & Design Academy en momenteel met een master Data Science aan de University of Colorado.

Digital Food: onstuimige groei in online foodmarkt
De digital foodmarkt is enorm in beweging. Kritische consumenten, intense prijsconcurrentie, nieuwe digitale spelers en de onstuimige groei in online food zorgen…
In 7 stappen naar een DMP-klantcontactstrategie
Inmiddels zijn veel marketeers overtuigd van het nut van datamanagementplatformen (DMP's). Inmiddels gebruikt 40 tot 50 procent van de marketeers een DMP. Van het…
Google Firebase: de volgende stap in app-analytics en app-ontwikkeling
Google heeft vannacht tijdens Google I/O een nieuwe release van Firebase gelanceerd, één uniform platform voor Android-, iOS- en mobile…
Marketing automation: zo haal je de maximale ROI uit grote AdWords-campagnes
Een van de belangrijkste uitdagingen van SEA-specialisten is het behalen van een optimale ROI uit AdWords-campagnes binnen de beschikbare tijd. Echter,…
Google Universal Analytics uit bèta – remarketingfunctionaliteit beschikbaar
Sinds vorige week is Googles Universal Analytics uit de bèta en is de displayfunctionaliteit ook binnen Universal Analytics beschikbaar. Het ontbreken van…
Hoe word je een conversie-superhero in 4 stappen
Dat het structureel verbeteren van je websiteconversie cruciaal is om in het online concurrentiegeweld mee te komen, staat buiten kijf.…
Structurele conversieoptimalisatie cruciaal voor top-3 positie in online marketing
Sinds de introductie van betaalbare testsoftware zoals Visual Website Optimizer en Optimizely zijn er geen drempels meer voor het opzetten…
Verhoog je omzet en bespaar mediakosten met websitepersonalisatie
Hoe relevanter de website die bezoekers zien, hoe groter de kans dat zij ook daadwerkelijk tot conversie overgaan. Niet voor…
Google Analytics meet nu online én offline customer journey door
Tijdens de Google Analytics Partner Summit in Mountain View wordt nieuwe Google Analytics-functionaliteit gepresenteerd. Naast de eerder beschreven cross device-metingen…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!