Floris Hülsmann

Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Wat kunnen merkbouwers met AI?

Ik gebruik AI voor van alles. Voor onderzoek, tekstanalyses, beeldontwikkeling, om video’s te maken, strategie te optimaliseren, te programmeren, et cetera. Maar de vraag: “Wat kunnen merkbouwers met AI?” vond ik lastig te beantwoorden.

Zoekaandeel blijkt wederom een belangrijke KPI

Les Binet heeft veel impact gehad op de wijze waarop merken worden gebouwd. Hij introduceerde onder meer een belangrijke KPI: het zoekaandeel ('Share of Search'). Maar hij onderzocht deze slechts voor drie categorieën. Een nieuw onderzoek voegt daar een vierde bij. En het ontdekt nieuwe verbanden.

Gartner: effect van data blijkt lastig aan te tonen

Digitaal draait om data. Maar hoe effectief is data eigenlijk? Ik kom steeds vaker kritische geluiden tegen. Dit keer uit een onderzoek van Gartner. Dus als jouw organisatie het lastig vindt het effect van data aan te tonen, dan sta je niet alleen.

“Precisietargeting is duur en werkt meestal niet”

Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

Performance Branding slaat nergens op

Bonk. Deze titel schreef ik zojuist met de ellebogen. Sorry, maar ik wilde even je aandacht. De aanleiding: regelmatig kom ik de term Performance Branding tegen (of varianten, zoals Brandformance). Maar dit concept rammelt aan alle kanten.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

Hot news: reclamemakers rommelen nog met AI

AI verandert van alles. Maar hoe reclamemakers ermee omgaan, is vooralsnog niet wereldschokkend. Ook al draait de hypemachine op volle toeren.

De kracht van positief gevoel in online zoekgedrag

Online zoeken wordt meestal gezien als een functionele activiteit. Maar emoties spelen een grotere rol bij performance-marketing dan we denken.

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!