Gerrit Piksen (1973) is schrijver van het boek Ontmoet de Xceptionals en Expert Customer Experience bij MarketResponse, een maatwerk onderzoeksbureau die organisaties helpt bij het Xceptional worden. Sinds 1998 werkzaam in de wereld van klantcontact, service/customer experience en marketing. Klantloyaliteit daar draait het om. Hoe wordt dit bepaald? wat heeft welke invloed en hoe zorg je ervoor dat klanten echt loyaal worden en blijven? Daar ligt Gerrit's fascinatie. Dit gaat van Customer Journey tot NPS en Direct Feedback onderzoeken. Niet alleen het onderzoek zelf, maar ook de invloed hiervan voor de organisatie. Projectleider van de verkiezing naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Thuis is Gerrit er vooral voor zijn drie dames en sport.
Organisaties die customer experience echt als strategie hebben, weten dat de stem van de klant een permanente inspiratiebron is.
Alles draait om customer experience, klantbeleving, customer engagement, betrokkenheid, loyaliteit en op hoeveel andere manieren je het ook wilt uitdrukken.
'We denken, dromen en doen vanuit de klant'
Customer Experience: steeds meer bedrijven maken er werk van. Dat zien we terug als we kijken naar de trends uit meer dan 15 jaar onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Eén van de trends: het gat tussen goed en slecht wordt kleiner.
Met een stapje extra doen op klantvriendelijkheid vergoot je de mate waarin klanten je daadwerkelijk aanbevelen significant.
Afgelopen jaar heb ik elke week een verbazing van de week op LinkedIn gedeeld. Iets wat mij opviel als consument. Dit kon zowel positief als negatief zijn.
Wat vertellen de cijfers van het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland ons in dit jaar?