Ingrid Archer

Managing Partner bij B2B marketingbureau SPOTONVISION

Ingrid Archer is mede-oprichter van B2B marketingbureau SPOTONVISION en het B2B Marketing Forum. Als marketing- en communicatieprofessional heeft zij ruim 25 jaar ervaring in B2B. Zij initieerde succesvolle campagnes in diverse sectoren en is een van dé experts in Nederland op het gebied van buyer persona’s, customer journeys, account-based marketing en buyer enablement in B2B. Ingrid schrijft voor verschillende blogs en geeft regelmatig webinars en masterclasses over B2B-marketing. Ook is zij docent persona-ontwikkeling en account-based marketing aan de Beeckestijn Business School. Voordat Ingrid spotONvision oprichtte in 2006 werkte zij onder meer als Manager Marketing en Communicatie bij Stater (onderdeel ABN AMRO) en als Global Product Launch Manager bij Baan Company. Ingrid werkte in meerdere nationale en internationale functies en kent de uitdagingen van B2B marketing in de meest brede zin.

B2B-marketingtrends 2022
Personalisatie, aanpassingsvermogen en het écht begrijpen van je koper de grootste uitdagingenOnderzoek van de belangrijkste marketingleiders geeft ons inzicht in…
Hoe Unit4 ABM schaalbaar maakt
Over gepersonaliseerde content en het verhogen van de conversieEen haarscherpe focus op de juiste accounts is de sleutel tot een…
Vergroot het geluk van zakelijke klanten
Behoefte aan gepersonaliseerde, empathische marketing groeit gestaagOm eenzaamheid te overwinnen in deze periode van thuiswerken en het geluk te vergroten,…
What’s next in B2B: buyer enablement
Hoe beïnvloed je het zakelijke koopproces?Een zakelijke koper beïnvloeden is niet makkelijk. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat het B2B-koopproces…
Marketing automation toepassen als MKB-bedrijf, hoe doe je dat?
Hoe PayPer veranderde door de implementatie van PardotAl eerder schreef ik over marketing automation in B2B en over de transformatie…
Marketing automation in een B2B-case: het havenbedrijf
B2B-marketing in de praktijk: het Havenbedrijf zet zich dagelijks in voor het vermarkten van beschikbare terreinen en het aantrekken van…
Growth hacking voor B2B-marketeers
Als je zoekt naar snelle omzetgroeiEen belangrijke drijfveer voor veel bedrijven is omzetgroei. Voor marketeers betekent dit dat je continu…
Connecting the dots in B2B: over data, technologie en leiderschap in 2018
“Connecting the dots gaat over het begrijpen van je klant. Het gaat over het samenbrengen van data en inzichten die…
Aan de slag met account-based marketing, of niet?
en, wat is ABM nu precies?Het is niet het een of het ander, inbound marketing of account-based marketing. Maar er…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!