Iona Mackintosh is de Corporate Communications manager voor L'Oréal Nederland. Ze werkt al bijna 9 jaar bij de organisatie en heeft voorafgaand aan deze rol al diverse functies gehad van productmanagent, productontwikkeling op het hoofdkantoor in Parijs tot businesslead voor de haarkleurcategorie in Nederland. Binnen haar huidige rol is Iona verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie waarbinnen het onderwerp ‘duurzaamheid’ een grote rol speelt. Ze heeft daarom aan mij hun ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen voor 2030 uitgelegd.
Picnic09: Josh Rubin’s one last thing: “Banner ads suck”
Josh Rubin is de oprichter van Coolhunting.com, een verzameling van zijn observaties van toffe dingen. Daarnaast is hij ondernemer, publisher,…
Picnic09: Gerd Leonhard over de toekomst van media
Media-futurist Gerd Leonhard gaf op Picnic09 deze keynote (zie ook: deze presentatie op MoMo). Ik sprak met Leonhard op het…
Netlog’s wapens tegen defriending: Games, Developers en Credit Economy
Vorige week donderdag hield Netlog zijn eerste Brand en Developer Integration Day voor developers, marketeers en creatieven. Met de defriending,…
De invloed van technologie op ons leefritme onderzocht
Het is alweer even bekend dat een nieuw Leefritme Kenniscentrum, gesupport door Vodafone, structureel onderzoek gaat doen naar hoe technologie…
Marketingtalent verzamelt zich voor de Nationale Marketing Strijd
De volledige toekomstige marketingafdelingen van Unilever, DSM, TNT, Unilever, L’Oreal, T-Mobile en nog een kluitje andere multinationals verzamelen zich ieder…
Adobe MAX Dag 1: Client en cloud, social en devices
Adobe levert nogal wat industriestandaard-producten met Photoshop, Illustrator en Flash. Daarnaast heeft het met Flex, AIR en een hoop andere…
De toekomst van hardlopen? Sport 2.0 tijdens de Sky Radio Run
Vijf internetatleten liepen gisteren de Sky Radio Run in Amsterdam, terwijl ze live te volgen waren via GPS en video.…
Nederlandse social sharing site Bemba voegt statistieken toe
Nu.nl plaatste vrijdag “‘Funsurfsite’ knoopt netwerken aan elkaar” over Bemba, een Nederlandse social sharing site waar we op Marketingfacts al…
Myspace wordt eindelijk open(er)
Het grootste social network ter wereld, MySpace, doet wat het eigenlijk al eerder had moeten doen en wordt open(er) met…