Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.
Waarom ik vertrek bij Marketingfacts
De coronacrisis komt soms dichterbij dan je zou willen: ik vertrek als hoofdredacteur bij Marketingfacts. Niet omdat ik dat graag…
ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?
De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf…
Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme
Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De…
Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd
Honderdste editie van Online Tuesday blikt terug en kijkt vooruitDigitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk…
Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet
Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing,…
Disney domineert met dwingende marketing van remakes en controverse
Longread over de werkwijze van The House of MouseDisney is een megalomane marketingmachine, maar corona strooide zand in de motor.…
Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown
Hij is er: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek! Met verschroeiende deadlines middenin de intelligente lockdown die zijn naam eer aan deed:…
CMO, stop met goeroe spelen en ga problemen oplossen!
WFA-onderzoek naar veranderende rol van Chief Marketing OfficerGaat de Chief Marketing Officer ten onder in de leeuwenkuil van de boardroom,…
Hoe bouw je een corona-app die levens redt?
Verslag van Online Tuesday #99 over privacy, contact tracing en falende ICT-projectenEindelijk lijkt er een corona-app van de overheid te…