Joris van Zoelen

Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

“Ons DNA moest scherper, meer verantwoordelijkheid voor het Zwitserleven Gevoel”
Zwitserleven CMO Ludo Voorn richt zich vooral op het intern mobiliseren van professionals van Zwitserleven om klanten de werkelijke meerwaarde…
Hans van den Bor (Regiobank): wij willen de plaats van de Rabobank overnemen
In deze MEC in 10 Minuten spreekt Joris van Zoelen met directievoorzitter Hans van den Bor van RegioBank. RegioBank ziet…
Alexander Ribbink: “Het merk is van grote waarde voor de business”
Alexander Ribbink is misschien het meest bekend als voormalig CEO van TomTom. Na de verkoop van TomTom richt hij zich…
Carl Hoyer: “Wessanen is vooral een merk voor onze medewerkers”
MEC in 10 minuten Carl Hoyer is director corporate communications bij Wessanen. Eet en drinkt vrijwel alleen biologisch. Vooral omdat…
Taco Carlier (VANMOOF): “Het enige van onze visie dat uitkwam, is de keuze voor kwaliteit”
MEC in 10 minuten VANMOOF is de bekende stadsfiets die het in Nederland goed doet, maar internationaal nog veel beter.…
Andius Teijgeler (ABN AMRO): “We willen leidend zijn in het herstel van vertrouwen”
"... maar we zijn er nog lang niet" Andius Teijgeler werkt sinds 1986 bij ABN AMRO en is nu eindverantwoordelijk…
MEC in 10 Minuten: Marc van Gelder (Mediq)
Marc van Gelder is sinds 2005 CEO van Mediq. Zijn opdracht was om van een geneesmiddelendistributeur een sterk en breder…
Peer Swinkels (Bavaria): “De grootste fout is als de marketeer aan het merk gaat bouwen”
MEC in 10 minuten Hij kreeg de opdracht vanuit de Raad van Bestuur om weer een consumentgeoriënteerd bedrijf en merk…
MEC in 10 Minuten: Vincent van den Boogert (ING)
Vincent van den Boogert is bij ING verantwoordelijk voor het merk en de marketing voor de Nederlandse markt. Hij ziet…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!