luuk ros

Team Lead Content & Community bij DDMA

Bij DDMA verantwoordelijk voor het aansturen van het team dat het kennisaanbod van onze vereniging samenstelt, met een mix van congressen, kennissessies en publicaties. Samen met onze commissies zorgen we ervoor dat de leden van DDMA altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie en wetgeving. Daarnaast verantwoordelijk voor de positionering van DDMA - als autoriteit op het gebied van o.a. privacy en ethiek - en onze standpunten over actuele dossiers. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts), negen jaar bij NIMA en inmiddels dus bij dé branchevereniginmg voor data driven marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing.

Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden?
Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar…
7 trends voor de digitale marketeer in 2016
Het einde van het jaar 2015 komt in zicht en de mensen die mij kennen, weten dat dit het moment voor…
De 10 trends voor online en digital marketing in 2015
Het einde van het jaar 2014 komt in zicht en de mensen die mij kennen, weten dat dit het moment…
Mobile marketing 2007-2014: apps worden volwassen en evolueren verder
Sinds 1998 voeg ik nieuwe technologieën toe aan bestaande producten of diensten en bedenk ik nieuwe producten en diensten met…
De 5 socialmediatrends van 2014 met trendstrateeg Lieke Lamb
Naast de 10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014 heb ik, net als afgelopen jaren, trendstrateeg Lieke Lamb van Bureau Trendwatcher.com…
10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014
Het einde van het jaar 2013 nadert, dus verschijnen de trendslijsten voor het nieuwe jaar 2014 weer. In dit artikel…
De iPhone is het meest winstgevende product in Amerika
Top 7 meest winstgevende producten in Amerika Onlangs verscheen het onderzoek naar de meest winstgevende producten in Amerika. Succesvolle bedrijven…
App-marketing: bereken de kosten van een top 10-notering
Vijf jaar geleden wisten we allemaal nog niet wat apps waren en hoe ze ons leven zouden veranderen. Inmiddels is…
Mobiele-marketingcase: promotie van apps via Twitter en Facebook
Deel 2: Cijfers en leerervaringen van met de ANWB Onderweg-app Gisteren schreef mijn collega Paul van Haastert het artikel Mobiele apps…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!