Marieke Heesakkers SMP

Eigenaar bij Mens en Merk

Marieke Heesakkers is eigenaar van Mens en Merk. Ze helpt organisaties hun organisatiecultuur te verstevigen en werkgeluk te stimuleren en borgen, door het inzetten van haar kennis en ervaring op het gebied van marketing, communicatie, cultuur en HR. Hierdoor worden organisaties wendbaarder en veerkrachtiger en worden, zijn én blijven mensen betrokken en bevlogen. Dat levert meer op dan alleen duurzame winst in euro's.

Vertrouwen kan ook te paard terúgkeren

De ultieme toegevoegde waarde is niet ongrijpbaar en heeft wel degelijk economische waarde. En ook beschaamd vertrouwen kan snel terugkeren.

HR meets marketing

Mensen en merken integer verbinden voor duurzaam resultaat. Niet omdat het kan maar omdat het moet.

Hoe krijgen we de boel in beweging?
Motivatie en gedrag. Intrinsieke drijfveren omarmen voor duurzaam resultaat.“Wat menselijk oogt, is wat menselijk is. Wat menselijk oogt en klinkt…
Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes
Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met…
PIM Trendrapport 2019: merkactivisme en hoe ‘aan staan’ ertoe doet
De tijd dat je als bedrijf ongezien en misschien zelfs ongestraft ondernam voor eigen gewin, zonder maatschappelijke betrokkenheid, lijkt voorbij.…
PIM Trendrapport: menselijke insights in Connected Society
Mensentrends staan centraal in de nieuwe editie van het PIM Trendrapport. Van "kan technologie wat we willen?" naar "willen we…
Simon Sinek wordt eindelijk praktisch over de Waarom
Zijn praktische gids over het ontdekken van je WhyJe haat hem of je houdt van hem: Simon Sinek, de bedenker…
Case: video inzetten voor het delen van gezamenlijke waarden
Het delen van drie zorgvideo’s, opgenomen met de meest toonaangevende architectenbureaus van Nederland, leverde Limburgia veel merkbare en ook meetbare…
Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie
Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark van Nederland’, aldus Zoover…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!