Martin de Munnik

CCO bij Neurensics

Neuromarketing Consultant, studied the effect of 2,800 stimuli in 55,000 fMRI-scans. One of the most experienced neuromarketing experts in the world. Commercial partner and co-founder of Neurensics. Co-founder and name giver of the NMSBA. Frequently asked for expert opinion and lectures at conferences. Author of ' De Koopknop' and publisher of numerous neuromarketing studies.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

Werkt de onderbroekenlol van Calvin Klein?

Waar is de benefit van het product? Je krijgt geen sixpack van een CK-onderbroek.

Kijk mij eens even lekker duurzaam zijn

Eén ding weten we zeker; zo’n 40% van alle re-designs verkoopt initieel slechter dan de originele verpakking. Daarmee raken we dan ook de zenuw van elke marketeer.

Hedoniflation, nieuw woord voor oud marketingprobleem. En de oplossing.

We hebben de neiging om te wennen aan zaken die we regelmatig ervaren, waardoor de impact ervan op ons geluksniveau of onze tevredenheid afneemt

Hoe je met neuromarketing een kantoor inricht

Goede medewerkers zijn schaars en in de huidige arbeidsmarkt hebben zij de werkgever voor het uitkiezen.

Wat kortetermijngeheugenillusie betekent voor marketeers

‘Kortetermijngeheugenillusie’ Wat is dat? En wat betekent het voor marketeers en reclamemakers?

De zin en onzin van purpose marketing

‘Wij van WC eend adviseren minder te vliegen’. ‘Vier uur boompje planten, dat zouden meer mensen moeten doen’. ‘Je bent een rund als je vlees eet’.

De ‘verborgen’ politieke campagne van de BBB

Beloven, Beïnvloeden, Binnenhalen. Onbewust werd de kieswet omzeild die zegt dat er niet eerder dan drie weken voorafgaand aan de verkiezingsdag geadverteerd mag worden.

Boze gezichten: Waarom negatieve emoties wél werken bij Monopoly

De nieuwe Monopoly campagne van Hasbro heeft - zeker online - voor veel aandacht gezorgd. Maar.... hoe goed scoort ie in het brein van de consument?

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!